شورای ک.ژ.ک: ما قطعاً انتقام این کشتار را خواهیم گرفت

شورای هماهنگی کوما ژنین بلند KJK در خصوص قتل 3 نفر در پاریس پایتخت فرانسه بیانیه ای را منتشر کردە و اظهار داشت: قطعاً انتقام این قتلعام را از دولت AKP-MHP خواهیم گرفت.

شورای هماهنگی کوما ژنین بلند  KJK در خصوص قتل عام پاریس پایتخت فرانسه که در آن 3 نفر به شهادت رسیدند بیانیه ای را صادر کرد. در این بیانیە اعلام شدە است: اقدام بە چنین جنایتی در دهمین سالگرد قتل هوالانمان سکینه جانسیز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز بسیار معنادار است. زمانی که ما برای گرامیداشت رفقای خود در پاریس برنامه ریزی میکردیم، این جنایت انجام شد و زمانبندی حمله، مشخص مینماید که عامل حمله، دولت ترکیه بوده و این اقدام تروریستی توسط MIT سازماندهی شده است.

بیانیە شورای هماهنگی کوما ژنین بلند  KJK بە شرح زیر است:

در 23 دسامبر، در طول روز، حمله ای به مرکز فرهنگی کورد احمد کایا در پاریس و مغازه داران کرد صورت گرفت. این آخرین دور کشتار توسط دولت فاشیست ترکیه است. ما قطعا از دولت AKP-MHP برای این قتل عام انتقام خواهیم گرفت. بر اساس اطلاعات دریافتی 3 تن از میهن پرستان شهید و 3 تن دیگر مجروح شدند، آرزوی بهبودی مجروحین را داریم، در مقابل شهدای خود سر تعظیم فرود می آوریم، قول می دهیم که از حکومت AKP-MHP انتقام این کشتار را بگیریم. سر همه کوردها سلامت باد.

عامل جنایت، دولت ترکیه است

بسیار پرمعنی است که دقیقا در زمانی که ما درحال آماده شدن برای یادبود دهمین سالگرد قتل هوالانمان سکینه جانسیز، فیدان دوگان، لیلا شایلمز در پاریس بودیم این جنایت روی می دهد.از زمان حمله، مشخص است که عامل حمله، دولت ترکیه بوده و توسط میت  سازماندهی شده است. قاتل و کسانی که پشت قاتل هستند برای ما روشن است. این دولت AKP-MHP است که با خون کوردها از خود حمایت می کند، این تیم اردوغان-باغچلی است. هدف از این حمله ترساندن و تحمیل تسلیم بر کوردها و زنان کورد است.

حکومت AKP-MHP که پشت قاتل است باید محاکمه شود

این حمله در پاریس انجام شد، به هیچ وجه نمی توان آن را پذیرفت. نباید از انتقام و بازخواست آن صرف نظر كرد. اگر سرپوش گذاشته شود و پاسخگو نباشند، این ثابت می کند که اروپا، به ویژه فرانسه، به حملات نسل کشی دولت ترکیه بله می گوید و شریک آن است. مشکل فقط دستگیری و محاکمه قاتل نیست. MİT و دولت فاشیست AKP-MHP که پشت قاتلان هستند نیز باید محاکمه شوند. کشورهای اروپایی و دولت فرانسه باید خوب بدانند که امروز در پاریس با کوردها این کار را کردند، فردا با مردم اروپا وحشیانه تر از این کار را خواهند کرد. بگذار شکی در آن نباشد.

خلقمان باید در همه جا به نحوی قوی و سازمان یافته پاسخ دهند

خلق ما در اروپا، زنان کورد و دوستان ما، همچنین رفقای ما از ابتدا به خیابان ها رفتند و اعتراض کردند. بسیار مهم است که این واکنش ها در همه جا به شکلی قوی و سازمان یافته در برابر حملات فاشیست های نژادپرست نشان داده شود. مردم ما باید رژیم AKP-MHP را در همه جا افشا کنند. اینها قاتلان واقعی هستند و بگذارید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

رژیم فاشیستی از یک سو انزوای عمیق رهبر ما را در امرالی ادامه می دهد و سعی می کند انزوا را برای CPT توجیه کند، وضعیت نامشخصی را درباره رهبرمان ایجاد می کند که نگرانی های عمیقی درست  می کند، از سوی دیگر انواع جنایات جنگی علیه نیروهای گریلا انجام میدهد  و در شمال کردستان سیاست سرکوب را علیه نهادها و مقامات احزاب دموکراتیک پیرو می کند. علاوه بر تمام این موارد، در مرکز اروپا، این حمله علیه میهن دوستان و رهبران زن ما انجام می شود. کوردها و زنان کورد از آنها نهراسیده اند، نه یک قدم عقب نشینی کرده اند، نه از این به بعد از آنها هراسی دارند و نه قدمی به عقب برخواهند داشت. برعکس، این کشتارها با صدای سازمان یافته و بزرگتری پاسخ داده خواهد شد. فاشیسم AKP-MHP نتیجه ای نخواهد داشت، هر چه بکند، پایانش فرا رسیده است و محاکمه خواهد شد.

جنایات جنگی فاشیسم AKP-MHP باید افشا شود

خلق ما، زنان کورد و دوستان ما در تمام مناطق کردستان، به ویژه در اروپا، باید این جنایت جنگی فاشیسم AKP-MHP را به قوی ترین شکل ممکن افشا کنند و فعالیت های خود را بیشتر توسعه دهند. این غیرقابل قبول است که مقامات فرانسوی در اولین بیانیه خود بگویند "یک فرد نژادپرست حمله ای انجام داد" و نباید اجازه داد که آدرس قاتل را با چنین کلماتی درج کند. این غیر قابل قبول است.

واکنشها باید افزایش پیدا کند

کشورهای اتحادیه اروپا و کشور فرانسه نباید اجازه دهند کشور آنها به سرزمینی تبدیل شود که ترک های فاشیست در آن خون کوردها را می ریزند و زنان آزاد را هدف قرار می دهند؛ بلکه آنها را مسئول می دانند. اگر قتل رفیق سارا در این ده سال زیر سوال می رفت و مشخص می شد، این قتل عام اتفاق نمی افتاد. در واقع، قتل عام های سیاسی که در تاریخ های مختلف در فرانسه اتفاق افتاد، تصادفی نیست. این کشتار هم نباید مخفی بماند. نباید افکار عمومی را با گفتن نژادپرست بودن قاتل منحرف کرد و حقیقت را تحریف کرد. دولت ترکیه که ماشه را کشیده و پشت ماشه است، باید فوراً از طریق قانونی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. او باید حقیقت را به خلق کورد، زنان و افکار عمومی دموکراتیک بگوید. در غیر این صورت، آنها همدست این جنایت جنگی خواهند شد و جنایت جنگی که در آن شریک هستند، دولت فاشیستی ترکیه روزی خود آنها را نیز هدف قرار خواهد داد. زیرا اگر جلوی فاشیسم گرفته نشود، فاشیسم شرکای خود را نیز هدف قرار خواهد داد.

اکنون زمان توقف این حملات وحشیانه فاشیسم است! ما به عنوان کوردیناسیون KJK، از مردم و دوستان خود در همه زمینه ها، به ویژه زنان و جوانان، می خواهیم که علیه فاشیسم متحد شوند و فعالیت هایی را توسعه دهند که فاشیسم را نابود کند.