شیوا قلوزی: جنبش آزادی، اتحاد قدرت همه زنان است

شیوا قلوزی کارگردان با بیان اینکه همه زنان ایران و روژهلات کوردستان به شیوه خود در همایش «ژن، ژیان، آزادی» شرکت کردند، شرکت آنها را مایه مباهات عنوان کرد.

در استکهلم، پایتخت سوئد، کنفرانسی با پيشاهنگی کژار با شعار «ژن ژیان آزادی» برگزار شد. بسیاری از زنان دانشگاهی، حقوقدان، فعالان، سیاستمداران و نمایندگان جامعه مدنی از بسیاری از کشورهای اروپایی در این کنفرانس شرکت کردند.

در میان شرکت‌کنندگان، شیوا قلوزی کارگردان کورد که از نروژ به آن ملحق شده بود، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

شیوا قلوزی مشاهدات خود را بیان کرد و اظهار داشت که پس از قیام اخیر در روژهلات کوردستان و ایران، برای اولین بار است که صدا و خواسته‌ی همه زنان در چنین کنفرانسی مطرح می‌شود.

قلوزی با ابراز افتخار برای برگزاری این کنفرانس گفت: «در روژهلات کوردستان و ایران قیامی رخ داد که هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد، تظاهرات و کارگاه‌های زیادی تاکنون برگزار شده است، اما دعوت به این کنفرانس برای اولین بار بود چون بسیاری از زنان از جوامع مختلف با صدا و رنگ(تنوعات) خود گرد هم آمدند، زنان خواسته‌ها و مواضع خود را در مورد وضعیت فعلی و آینده مطرح کردند، صحبت‌های بسیار مهمی انجام شد، باز هم می‌گویم که مهم این بود که همه زنان با حضور خود در این کنفرانس جای گرفتند. مثلا رزا ثابت در مورد وضعیت زنان عرب سنی سخنرانی کرد که این جامعه در ایران تحت فشار است. فریبا بلوچ در سخنرانی خود به طور مفصل درباره کشتار و فشار بر زنان بلوچ صحبت کرد. مریم فتحی از طرف کژار به بیان موضع جنبش آزادی پرداخت. روژین موکریانی مجدداً از کمبود گفتگو برای راه حل صحبت کرد و نظر و دیدگاه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بیان کرد. همه آزادانه و به گرمی نظرات خود را ابراز کردند. این کنفرانس و ابتکار کژار نمونه‌ای برای نسل جدید خواهد بود تا بتوانند در مورد مسائل اساسی آینده خود به توافق برسند. من بسیار مفتخرم و خوشحالم که در این کنفرانس شرکت کردم.»