تشکل‌های زنان: با ژن، ژیان، آزادی به سوی میدان تقسیم خواهیم رفت

تشکل‌های زنان از تمامی زنان درخواست کردند؛ در ۱ می با شعار «با ژن، ژیان، آزادی به سوی تقسیم» به میادین بیایند.

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ)، انجمن زنان کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌ک)، انجمن عصر زنان است و انجمن نظارت بر مهاجرت (GOÇÍZDER) در مرکز کل ه‌د‌ک در استانبول در رابطه با ۱ می بیانیه‌ای قرائت نمودند.

در این بیانیه اسنگول دنیز سخنگوی مشترک ه‌د‌ک به سخنرانی پرداخت و به این اشاره کرد که لازم است با شور و اشتیاق از ۱ می امسال استقبال نماییم و در ادامه گفت: «حکومت ترکیه بر مبنای تنگ کردن عرصه‌ی آزادی زنان و بهره‌برداری از زحمات زنان به کار خود ادامه می‌دهد، برای مقابله با این تلاش‌ها و گسترش و ارتقای مبارزه‌ی متحدانه‌ی زنان، ما و تمامی زنان در میادین ۱ مین حاضر خواهیم شد.»

در ادامه خَجه باشکاله‌ از کنش‌گران ت‌ژ‌آ به سخنرانی پرداخت ‌و به این اشاره کرد که باید در ۱ می برای کار، بدن و هویت خود بر گسترش آزادی تاکید نماییم و گفت: «برای گسترش مبارزه علیه انزوا در تمامی عرصه‌ها به مبارزه خواهیم پرداخت. به مقاومت مادران صلح که در حال تحصن برای عدالت هستند، درود می‌فرستیم. همچنین به مقاومت زنان زندانی درود می‌فرستیم که در برابر تمامی ناعدالتی‌ها به مبارزه می‌پردازند. تا پایان دادن به زندانی بودن آن‌ها به مبارزه خواهیم پرداخت. این قول ما در میادین ۱ است.»