ت‌ژ‌آ ترور کردن فریال خالد را محکوم کرد: سرزمین خود را بر نیروهای فاشیست خواهیم بست

ت‌ژ‌آ به ترور فریال خالد سیلمان اعتراض کرد و گفت: «بیایید خاک کوردستان را به روی نیروهای فاشیست ببندیم. ما ذهنیت همکار را که راه را برای قتل‌عام در کوردستان می‌گشاید را محکوم می‌کنیم.»

فعال زن اهل حسکه فریال سلیمان خالد در شهر کرکوک در باشور کوردستان ترور شد. در رابطه با این حادثه، جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد.

این بیانیه با عنوان «لازم است دروازه‌ی سرزمین کوردستان را فورا بر روی ذهنیتی که با زنان دشمنی می‌کند، بسته شود.»

در این بیانیه به این اشاره شده است که آنانی که مانند روسا و سکینه و سیوه‌ و ناگهان و اوین گویی و دنیز پورازیان را ترور کردند یک‌بار دیگر در کرکوک چهره‌ی خود را نشان دادند.

تاکید شده است این نیروهایی که پیشتر در روژآوا و روژهلات و باکور و اروپا زنان را ترور می‌کردند، به همان شکل فریال را ترور کردند، در این بیانیه وظیفه‌ی دستگیر کردن و مجازات قاتلین بر عهده‌ی حکومت اقلیم کوردستان اعلام شدە است و در ادامه گفته شدە است: «لازم است فورا دروازه‌ی خاک کوردستان بر روی ذهنیت فاشیست و غیرانسانی و دشمن زنان آزاد بسته شود. در شخصیت فریال سلیمان خالد تمامی قتل‌عام‌های سیاسی را محکوم می‌کنیم.

ما این ذهنیتی که دروازه‌ی کوردستان را بر روی قتل‌عام‌ها باز می‌کند را محکوم می‌کنیم. هیچ نیرویی نمی‌تواند با قتل‌عام و ترور مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی زنان را ازبین ببرد. مبارزات ما علیه حکومت ذهنیت مردسالاری ادامه دارد. از طریق مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی زنان، سرزمین کوردستان را نیز آزاد خواهیم کرد. به ترور کردن زنان پایان خواهیم داد.»