ت‌ژ‌ک-اروپا خواستار بسیج برای شرکت در جشنواره فرهنگ کوردی شد

ت‌ژ‌ک-اروپا خواستار بسیج برای شرکت در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی شد و گفت: «بیایید برای آزادی رهبر آپو در این جشنواره شرکت کنیم.»

جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژ‌ک-اروپا) در رابطه با سی و دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه اعلام شده است که سی و دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی ۲۱سپتامبر در فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود. از همه بویژه کوردستانیها و دوستان آنها در آلمان، شمال فرانسه، اتریش، سوئیس، انگلیس، هلند و بلژیک درخواست می‌کنیم که به جشنواره بپیوندند.

ما هرگز زندگی بدون رهبری را نخواهیم پذیرفت

در این بیانیه اعلام شده است که دولت ترکیه که با سیاست‌های همسان‌سازی هویت و موجودیت خلق کورد بهانه‌ای برای جنگ ایجاد کرده است با منزوی کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سعی در تسلیم کردن یک خلق دارد.

در این بیانیه به نگرانی‌ها و تردیدهای خلق کورد و دوستانشان در مورد جان و سلامتی عبدالله اوجالان اشاره شده و آمده است: «اردوغان فاشیست و همدستانش در زاپ، متینا و آواشین ضربات سنگینی را متحمل شده و از لحاظ نظامی شکست خورده‌اند.

ابتکار عمل برای رهبری، که در ۱۰ اکتبر توسط دوستان خلق کورد راه‌اندازی شد، در حال رشد است و از طرف محافل دموکراتیک، دانشگاهیان، سازمان‌های جامعه مدنی، اتحادیه‌های کارگری و برندگان جایزه نوبل حمایت می‌شود. فلسفه رهبری به امید جوامع در علوم اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است. به همین دلیل است که نیروهای بین‌المللی از ساختن نظام جدید سرباز می‌زنند و با منزوی کردن رهبر آپو، ارزش‌های حقوقی جهانی را زیر پا می‌گذارند.»

در پایان این بیانیه از زنان و جوانان خواسته شد تا با روحیه بسیج عمومی در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی شرکت کرده و به بیان مطالبه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بپردازند.