ی.پ.س- زن ٨ مارس و سالگرد تاسیسش را گرامی داشت

یگانهای دفاع مدنی- زن (ی.پ.س- زن) هفتمین سالیاد تأسیسش و ٨ مارس روز جهانی زنان زحمتکش را گرامی داشت.

ی.پ.س- زن به مناسبت هفتمین سالیاد تاسیسش و نیز ٨ مارس روز جهانی زنان زحمتکش پیامی منتشر کرد.

در اطلاعیه یەپەسە- زن آمده:

زن بخش اصلی جامعه است، با حضور زنان، جامعه وجود دارد و با ارزشهایش گردهم می‌آید و معنی می‌یابد. زیرا زن؛ اخلاق، وجدان، زبان و فرهنگ است. آنکه جامعه را با ویژگیهایش می‌آفریند و با همه توانش برای زندگی آشتیانه و انسانی تلاش می‌کند، زن است. سیستمی که درصدد است جامعه را به وسیلەای برای منافع خود تبدیل کند، نقش و جایگاه زن را کنترل کرده و زن را به کالا تبدیل کرده است. بر این مبنا رهبر آپو که خالق جامعه اخلاقی و وجدانی است، زنان و ارزشهای بنیادین آنها را با هم یکی و جمع کرد تا فرصت و امکان مبارزه را داشته باشند. در هفتمین سالیاد تاسیس ی.پ.س- زن و بمناسبت ٨ مارس روز جهانی زنان زحمتکش، بر اساس ایجاد یک جامعه مبتنی بر خودمدیریتی و دفاع از خود توسط زنان، که توسط رهبر آپو تدوین شده، به همه زنان مبارز علیه فاشیسم، زنان کوردستان و بویژه رهبر آپو تبریک می‌گوییم.

حاکمیت آ.ک.پ- م.ه.پ می‌خواهد جامعه را بر مبنای نژادپرستی و مذهب‌گرایی پیش ببرد. در کنار این همه تلاشهایشان برای نابودسازی زبان و فرهنگ خلق کورد، تلاش می‌کنند تا از جنبه مادی و فیزیکی نیز خلق کورد را نابود کنند. برای این نیز از سالهای ٢٠١۵ و ٢٠١۶ برنامه تسلیم‌سازی را در دستور کارش قرار داد. در مقابل این حملات مبارزه خودمدیریتی آغاز شد و همه کس شاهد مقاومت و فداکاری زنان کورد بوده است. زنان بر اساس فلسفه رهبر آپو و باوجود کم بودن فرصتها و امکانات، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان مبارزه آزادی را ادامه دادند و سازماندهی را افزایش دادند و برای دفاع از خود، مقاومتی بی‌نظیر نشان دادند.

دشمن که به تکنولوژی خود باور داشت، نتوانست از تانکها و ماشینهای جنگی‌شان بیرون بیایند و در سنگرها سرشان را بلند کنند. درمقابل مقاومت خودمدیریتی که در منطقه سور آمد، نصیبین، جزیر، شرناخ و اقصی نقاط باکور کوردستان گسترش یافته بود، دولت اشغالگر فاشیست، زنان مبارز کورد را نشانه گرفت و با سیاست قتل‌عام زنان انقلابی، کسانی چون پاکیزه، سیوه، فاطمه، آسیه و دایه تایبت را به قتل رساند و سعی نمود باور و اراده و روحیه مبارزه گری را نابود کند، اما خلق کورد با شعار ژن، ژیان، ئازادی به راه آن زنان انقلابی ادامه داد.

این رژیم فاشیست که در جزیر شهروندان را در زیرزمینها بطور زنده زنده سوزاند، در زمین‌لرزه اخیر نیز آنها را زیر آوارها رها کرد، بویژه سازمان آفاد، ارتش و نهادهای دیگر نه برای نجات خلق که برای ازبین بردن آنها دست بکار شدند. ذهنیتی که در زیرزمینهای جزیر شهروندان را زنده زنده سوزاند، امروز کورد، ترک، عرب، سنی و علویان را زیر آوارهای زلزله رها کرد. در واقع با این زمین‌لرزه خود رژیم فاشیست آ.ک.پ- م.ه.پ زیر آوارها ماند. خلق فقط با کنفدرالیسم دموکراتیک، با سیستمی متکی بر خودمدیریتی می‌توانند زندگی کرده و از خود محافظت کنند و زمینه مبارزه را ایجاد و زخمهایشان را التیام بخشند.

برنامه‌های حکومت آ.ک.پ- م.ه.پ به مدت چندین سال و با هدف نابودکردن ارزشهای اخلاقی در جامعه و برای بوجود آوردن افراد قاتل و فاسد، با همکاری و اتحاد خلق‌ها که در هنگام زمین‌لرزه تجربه شد، خنثی گردید. این نیز نشانگر آن است که تا زمانیکه اخلاق و وجدان در وجود انسانها باشد، می‌توان علیه فاشیسم مبارزه کرد. به دلیل این ارزشهای طبیعی که در حیات ما هست، ما زنانی که خود را برای مبارزه آماده کرده‌ایم، به پیشاهنگی این پروسه خواهیم ‌پرداخت. ما خلقمان را در میان اینهمه تقلب و نیرنگ تنها نمی‌گذاریم و از آنها حسابرسی می‌کنیم.

تا زمانی که آزادی جسمانی رهبر آپو که ما را با هویتمان آشنا ساخت، متحد ساخت و زمینه مبارزه را برایمان فراهم کرد، ما از تلاش دست بر نمی‌داریم. ما خود را هر روز نیرومندتر و منسجم‌تر خواهیم کرد و فاشیسم دشمن بشریت را نابود خواهیم کرد. در شخصیت فرمانده زریان که پیشاهنگی مقاومت خودمدیریتی را برعهده داشت، در هفتمین سالیاد تاسیس ی.پ.س- زن و در ٨ مارس روز جهانی زنان زحمتکش تعهدمان را دوباره می‌کنیم که تا آخرین قطره خونمان مبارزه خواهیم کرد، سنگرهایمان را ترک نگفته و از دشمن انتقام خواهیم گرفت.