یک زندانی سیاسی زن در ایران: گواهی می دهم که در زندان به زنان زندانی تجاوز می شود

نرگس محمدی زندانی سیاسی زن ایرانی سخنان وزیر خارجه ایران درباره عدم وجود شکنجه و تجاوز به زنان زندانی را رد می کند و می گوید که آماده است تا در این باره گواهی بدهد.

 در روزهای اخیر حسین امیر عبداللهیان در مصاحبەای با شبکه سی ان ان بر خلاف اسناد موجود، تاکید کرد که هیچ یک از معترضین با گلوله نیروهای پلیس ایران کشته نشده اند، همچنین ادعا کرد که زنان در ایران آزاد هستند، نیز گزارش شبکه سی ان ان را درباره تجاوز به یک زن زندانی رد کرد.

در واکنش به اظهارات امیر عبداللهیان، نرگس محمدی فعال مدنی و یکی از زندانیان سیاسی ایران در پیامی کوتاه که در اینستاگرام خود منتشر کرده است، اعلام نمود که حرفهای امیر عبداللهیان کذب  و غیرواقعی بودە و او آماده است درباره شکنجه، تجاوز و آزار جنسی زنان زندانی شهادت بدهد.

نرگس محمدی گفته است که اعدام، شکنجه، دستگیری و تحمیل مجازاتهای سنگین و علنی در مقابل چشم کشورهای جهان انجام می شود، اما رژیم ایران در جلسه سازمان ملل، بی شرمانه دروغ می گوید و افکار عمومی جهان را فریب می دهد. محمدی یکبار دیگر مخالفت خود با رژیم حاکم بر ایران را اعلام کرد و گفت: این سیستم بر اساس سرکوب، دروغ و فریبکاری بنیاد نهاده شده و این گونه جامعه را به سمت سقوط و قهقراء برده است.

شایان ذکر است که وزیر خارجه ایران درحالی خشونت جنسی علیه دستگیرشدگان دوره اخیر در روژهلات کوردستان و ایران را رد می کند که بنابر تصاویری که در شبکەهای اجتماعی پخش شده، نیروهای رژیم زنان جوان را مورد آزار جنسی قرار می دهند.