ی‌پ‌ژ به انقلاب «ژن، ژیان، آزادی» درود فرستاد

ی‌پ‌ژ خواستار گرد آمدن همگان پیرامون فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» شد و گفت: «یکی از عرصه‌های مبارزه رهبر آپو، مبارزه با نظام مرد سالار است.»

‌‌‌‌‌‌‌‌«انقلاب ژن ژيان آزادی»

یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد انقلاب «ژن، ژیان، آزادی» منتشر کرد.

بیانیه ی‌پ‌ژ به شرح زیر است:

«ما در دومین سالگرد قتل ژینا امینی که انقلاب «ژن، ژیان، آزادی» را از شهر سقز آغاز کرد و در سراسر روژهلات کوردستان و ایران گسترش داد، یاد و خاطره همه شهدای این انقلاب را در شخص ژینا امینی با احترام گرامی می‌داریم.

زنان کورد در ۵۰ سال گذشته با روحیه مبارزاتی، مقاومت و نگرش خود در برابر نظام مردسالار دستاوردهای بزرگی برای زنان به دست آورده‌اند. یکی از عرصه‌های مبارزاتی رهبر آپو مبارزه با نظام مردسالار است و بر این اساس زنان با ایدئولوژی آزادی زن دارای ایدئولوژی، سازماندهی، خود دفاعی، نظام رهبری مشترک و آگاهی زنانه هستند.

زنان نظام کنفدرالی خود را بر اساس نظام ملت دموکراتیک بنا می‌کنند و با همبستگی قوی در همه جبهه‌ها مبارزه رادیکالی را علیه فرهنگ سوءاستفاده، علیه نظام مردسالار، دولت‌-ملت مردسالار و ارتش‌های مردسالار انجام می‌دهند.

این مبارزه یکی از عرصه‌های مهم مبارزه روژهلات و ایران است که زنان در آن با هژمونی نظام مذهبی، ملی‌گرا و مردسالار روبرو هستند. بنابراین زنان از حقوق اولیه خود محروم هستند. علیرغم اینکه انقلاب ایران محصول مبارزه مشترک همه مردم و زنان بود، اما توسط گروهی از مردان مذهبی غصب شد و به این ترتیب یک زبان، یک دین، یک مذهب و یک جنسیت اعمال می‌شود. زنان کورد و ایرانی چندین دهه است که با این امر مبارزه می‌کنند. از زندان‌ها، خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس گرفته تا کارخانه‌ها، زنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، آموزشی و بهداشتی در یک مبارزه قوی هستند. رژیم مردسالار ایران با نابردباری و خشونت علیه مقاومت زنان پاسخ می‌دهد.

ژینا امینی مورد شکنجه وحشیانه چنین رژیمی قرار گرفت. کشته شدن این زن جوان کورد اعتراضات زیادی را در پی داشت. با شعار «ژن، ژیان، آزادی» پیکر «ژینا امینی» به خاک سپرده شد و سلسله مهمی از قیام‌ها از سقز به سراسر روژهلات و ایران آغاز شد. این انقلاب با خشونت شدید رژیم مواجه شد. هزاران نفر به قتل رسیدند، ده‌ها نفر به دار آویخته شدند. بیشتر مجروحین را زنان تشکیل می‌دادند. در حال حاضر هزاران نفر در زندان‌های ایران محاکمه می‌شوند. اما این بدان معنا نیست که اعتراض مردم به این رژیم ضد دموکراتیک پایان یافته است. این بدان معنا نیست که روح انقلاب زنان خاموش شده است. روند قیام «ژن ژیان، آزادی» تا رسیدن به خواسته‌های برابری اجتماعی با پیشاهنگی زنان و به سوی انقلاب زنان ادامه خواهد یافت. زیرا این انقلاب سرچشمه خود را از فلسفه مبارزه می‌گیرد.

ما به عنوان یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) اراده و عزم زنان در حال مبارزه با نظام، ذهنیت و هجمه‌های حاکمیت مردسالار هستیم. ما تأکید می‌کنیم که مبارزه زنان در همه جای دنیا منشا یکسان دارد و نتایج آن برای آزادی زنان نیز یکسان خواهد بود. با این درک و مسئولیت، حمایت خود را به ویژه از مبارزات زنان در روژهلات کوردستان و ایران و به طور کلی از مبارزات زنان در همه جای دنیا تکرار می‌کنیم و از زنان کورد و منطقه می‌خواهیم که دور فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» گرد آیند و قویتر و گسترده‌تر به سوی آزادی گام بردارند.»