یژا ستار: ما قرن 21 را به قرن زنان مبدل خواهیم ساخت

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا ستار گفت: ما اعلام می‌کنیم که در هر شرایطی صدای خلق خود، مقاومت زنان و پیروزی زندگی آزاد را به ارمغان خواهیم آورد. ما با مبارزه پیروز خواهیم شد و قرن بیست و یکم را به قرن زنان مبدل خواهیم ساخت.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا ستار اظهار نمود: ما مراحلی را پشت سر می‌گذاریم که در آن قوی‌ترین گام‌های مبارزات انقلابی خود را با فلسفه زندگی «ژن، ژیان آزادی» برداشتیم. عملیات بزرگ زندگی آزادانه با محوریت پارادایم آزادیخواهی زنان رهبر آپو که امیدی برای همه بشریت به ویژه زنان است، مبارزه زنان را به مایه قوت جامعه تبدیل کرده است. ما با مقاومت معاصر بشری که مقاومت و همبستگی زنان جامعه را در کنار هم نگه داشته، به پیشوازی 8 مارس روز جهانی زنان زحمتکش می‌رویم. سیستم دولت‌گرا؛ که جامعه بشری و طبیعت را به مرز فاجعه رساند و فاجعه زلزله 6 فوریه که یکی از نتایج آنست باعث شد تا خلق ما درد شدیدی را تجربه کند. ما به عنوان اتحادیه زنان آزاد یژا ستار درد خلق خود را که با ژرف‌ترین احساسات میهن‌دوستانه به سرزمین خود دلبسته‌اند را عمیقا احساس می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که بر اساس برساختن یک زندگی جدید به مسئولیت‌های تاریخی خود عمل خواهیم کرد. می‌دانیم که مبارزه ما برای زنان آزاد از توان و باوری که بر زخم‌های جامعه التیام بخشد برخوردار است. به عنوان یژا ستار، مبارزه آزادی‌خواهی زن و نیروی دفاع ذاتی آن، که الگوی زندگی جدید برای همه زنان و خلق می‌باشد، در شخص شهدای دلاورمان فرماندهان پیشگام ما راپرین آمد، اوین گویی، روژبین درسیم، پیمان باگوک، ملسا موش و عابده‌های آزادی، که حول محور مقاومت ژن، ژیان، ئازادی متحد شده‌اند، روز جهانی زنان زحمتکش را بر همه زنان و خلق‌مان تبریک می‌گیریم.

هیچ شانسی برای زندگی جز مبارزه وجود ندارد

در بیانیه این فرماندهی آمده است:

ما نیروهای یژا ستار که در راه دعوی شرافتمندانه خلق خود می‌جنگیم، در رنجی که خلق ما در این عصر که استثمار زنان همچنان در حال افزایش است و نظام دولت‌گرا در جنگ علیه زندگی اجتماعی است، تجربه می‌کنیم، سهیم می‌دانیم. سوگند یاد می‌کنیم که تا پایان به ارزش‌های خلق خود پایبند باشیم. رهبری ما؛ با گفتن «سختی‌ها انسان‌های بزرگ می‌آفریند، ما خلقی انقلابی هستیم»، فوریت انقلاب انسانی و این که تنها راه ضروری زندگی با همبستگی، وحدت و سازماندهی میسر می‌گردد را نشان دادند. این واقعیت که ساختارهای دولتی فاشیستی در حال جنگ علیه تمام بشریت هستند و دولت آ.ک.پ- م.ه.پ که حتی ارزش‌های انسانی را نادیده گرفت و باعث جانباختن هزاران نفر در برابر فاجعه‌ای که خلق آن را تجربه کردند، بعنوان شرم قرن در تاریخ درج خواهد شد. این روند به وضوح نشان داد که نظام مردسالار جهت رهایی از باتلاقی که در نتیجه‌ی مبارزه برای زندگی آزاد به پیشاهنگی زنان در آن گرفتار گشته نجات یابد، بزرگترین ظلم تاریخ را در حق خلق انجام می‌دهد. حکومت آ.ک.پ- م.ه.پ که می‌خواهد به مبارزه سازمان‌یافته خلق‌ها حول فلسفه زندگی آزاد خاتمه دهد، به جای شنیدن فریاد آزادی‌خواهی خلق برای ادامه سیستم فاشیستی خود، به سیاست‌های جنایت‌بار خود در قبال خلق ما ادامه می‌دهد. سیستم دولت-اقتدار که سعی می‌کند حتی از رنج خلق کوردستان و ترکیه رانت بگیرد، با دشمنی خود علیه جامعه، طبیعت را به حالت غیرقابل سکونت درآورده است. بدون شک خلقی که با قتل‌عامها و بلایا روبرو هستند، شانسی جز مبارزه انقلابی ندارند. دلیل بزرگ‌ترین بلایای تاریخ، ذهن دولتی مردانه است که جامعه به‌ویژه زنان را به لبه فاجعه کشانده است.

ما سوگند می‌خوریم که آزادی همه زنان را تضمین کنیم

مبارزه مقاومتی بی‌وقفه ما به پیشاهنگی نیروهای یژا ستار که در برابر دولت فاشیست ترکیه که با سیاست‌های نسل‌کشی خود به کوه‌های کوردستان و گریلاهای آزادی حمله می‌کند ادامه دارد، در خط‌مشی گریلای مدرنیته دموکراتیک تا پیروزی پیش خواهد رفت. ما گریلاهای یژا ستار و ملیتان‌های فدایی رهبر آپو، سوگند یاد می‌کنیم که در برابر ذهنیت دولت قتل‌عام‌گر که در مقابل تصمیم ک.ج.ک مبنی بر عدم انجام عملیات، به مواضع گریلاها حمله می‌کند، در تلاش است تا با استفاده روزمره از سلاح‌های شیمیایی به نتیجه برسد و طبیعت کوردستان را غارت کند، آزادی همه زنان به ویژه رهبرمان را تضمین خواهیم کرد.

در برابر این واقعیت که نظام مردسالار در جنگ علیه زندگی اجتماعی قرار دارد، مبارزه زنان آزاد همچنان به ایفای مسئولیت‌های تاریخی خود بر اساس برساخت زندگی جدید ادامه می‌دهد. جنبش آزادی زنان ما که تحت پیشاهنگی گریلا‌های یژا ستار در حال جریان است، به عنوان یک جنبش بزرگ راه‌حل و پیروزی با عزم مبدل ساختن قرن بیست و یکم به قرن زن، هشتم مارس را با روحیه مقاومت در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه که با سلاح‌های شیمیایی و خارج از اخلاق جنگی انجام می‌دهد، استقبال می‌کند. رفیق ما راپرین آمد که در رساندن مبارزات آزادی زنان ما به این مرحله زحمات بسیاری کشید، به عنوان یک مبارز بزرگ آزادی، راهپیمایی معناداری در پیروزی مبارزات سازمان‌یافته زنان داشته است. این جنبش مقاومت و روحیه آن; با شعار ژن، ژیان، ئازادی در چهار بخش کوردستان بویژه در روژهلات کوردستان و در همه مناطق زلزله‌زده، روح بزرگ عملیات، زندگی، شجاعت، مقاومت و جنگ را در همه زنانی که خشم خود را به عزم مبارزه تبدیل کرده‌اند و در هر فرد آزادی‌خواهی نمایان ساخت.

خلق کورد که دستگاه نسل‌کشی دولت آن را "خلق نابودگشته" تعریف می‌کند، بزرگترین رنج‌های تاریخ را متحمل شدند، زنان بیش از هر کسی نابودگری فاشیسم را بطور ژرف‌تری احساس کردند، اما در هر دورانی از تاریخ خلق و زنانی که مقاومت کردند، همیشه توانسته‌اند با حفظ اجتماعی‌بودن خود از ارزش‌های انسانی‌شان محافظت کنند. در مبارزه علیه ذهنیت نسل‌کش و جنگ ویژه که در شخص زنان به پارادایم رهبر آپو مبنی بر جامعه‌ی دموکراتیک، زیست‌محیطی و آزادیخواهانه زن و ایدئولوژی آزادی زن ما حمله می‌کند، ما به عنوان اتحادیه زنان آزاد یژا ستار بار دیگر سوگند خود را برای ایجاد آینده‌ای آزاد و شرافتمندانه برای خلق‌مان به ویژه همه زنان تکرار می‌کنیم. در مبارزه ما علیه ذهنیت نسل‌کش و جنگ ویژه، اعلام می‌کنیم که به عنوان نیروهای یژا استار که با فلسفه زندگی رهبر آپو سوگند یاد کرده تا در کوهستانهای کوردستان از اراده خلق خود و ارزش‌های بشریت پاسداری کنیم، اعلام می‌کنیم که در هر شرایطی صدای خلق خود، مقاومت زنان و پیروزی زندگی آزاد را به ارمغان خواهیم آورد. ما با مبارزه پیروز خواهیم شد و قرن بیست و یکم را به قرن زنان مبدل خواهیم ساخت.