ژنئولوژی در شنگال مورد بحث قرار گرفت

زنان شنگالی از طریق سمینارهایی شروع به مطالعه و مباحثه درباره ژنئولوژی کردند. یکی از آن سمینارها در بورک برگزار شد.

آکادمی ژنئولوژی به مناسبت سالگرد ترور ناگیهان آکارسل، روزنامه‌نگار و عضو آکادمی ژنئولوژی، کار خود را از روز گذشته آغاز کرد. در این زمینه، مجموعه‌ای از سمینارها برگزار می‌شود. زنان ایزدی علاقه زیادی به ژنئولوژی نشان می‌دهند و آن را نزدیک به بینش ایزدی می‌دانند.

امروز آکادمی ژنئولوژی در روستای بورک از توابع سنون سمیناری در همین راستا برگزار کرد. در این سمینار اعضای مجلس زنان و زنان جوان حضور داشتند. اگرچه ژنئولوژی برای اولین بار در شنگال ارائه می‌شود، اما شرکت کنندگان در سمینار با علاقه‌ای وافر شرکت کردند و این فلسفه را جزئی از بینش زندگی خود دانستند. سمینار با بحث و تبادل نظر ادامه یافت.

ولات جانو عضو مجلس بورک در این سمینار سخنرانی کرد و گفت: «یک زن به مدت ۹ ماه کودکی را در شکم خود پرورش می دهد. پس از به دنیا آوردن او را همچنان پرورش می‌دهد و از او مراقبت می‌کند. کودکان و بزرگترها به محض ورود به خانه از مادر خانواده سراغ می‌گیرند. زن چراغ خانه است، خانه بدون زن خانه نیست و خالی است. زن همه چیز برای خانه، فرزندان، جامعه و شوهر است. زندگی بدون زن وجود ندارد. نظر یک زن قوی است، مهم نیست که مرد چه تصمیم مهمی می‌خواهد بگیرد، به زن رو می‌کند و از او می‌پرسد که چطور بهتر است؟ یک مرد بدون نظر یک زن نمی‌تواند تصمیمات خیلی جدی بگیرد. زیرا زنان می‌توانند نظر درست و راه درست را نشان دهند.»