زنان عرب شنگال: تا آزادی رهبر آپو به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم

زنان عرب شنگال که با هدف آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به میدان‌ها آمده‌اند، توطئه بین‌المللی را محکوم کرده و اعلام نمودند، تا آزادی اوجالان سرپا خواهند ماند.

طیف‌های مختلف شنگال که با فکر و اندیشه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خود را سازماندهی نموده‌اند، در ۲۳مین سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی، مبارزات خود برای آزادی اوجالان را افزایش داده‌اند. در شنگال نه‌ فقط ایزدی‌ها بلکه گروه‌های عرب نیز عبدالله اوجالان را مانند رهبر خود دیده و خاطرنشان کردند که مبارزات برای آزادی اوجالان وظیفه ی آن‌هاست.

هاجر صالح، زن عرب اهل روستای حسبیکه با خبرگزاری فرات در رابطه با توطئه‌ی ۱۵ فوریه گفت صحبت نمود. هاجر صالح به اهمیت فکر و اندیشه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت:"در ابتدا به مبارزات همه‌ی زنان سلام و درود می‌فرستم. یاد همه‌ی شهدا را گرامی می‌دارم. شهدای راه آزادی مبارزات ما را باشکوه‌تر کردند. رهبر آپو با فکر و فلسفه‌ی خود راه آزادی را به زنان نشان داده و از بردگی و اسارت نجات داد. زنانی که با فکر رهبر آپو بپا خواسته‌اند، دیگر اسارت در خانه‌ها را نمی‌پذیرند. زنان اکنون کار می‌کنند، درس می‌خوانند و همه‌چیز را یاد می‌گیرند و قدرتمند شده‌اند. این‌ها همه در سایه رهبر آپو به ‌وجود آمده است. برای ما وظیفه اصلی این است که برای آزادی رهبر آپو مبارزه کنیم. رهبر آپو برای آزادی جوامع، اکنون در زندان امرالی است. ما نیز به مبارزات خود ادامه خواهیم داد و هرگز مبارزاتمان را تا رسیدن به آزادی وی متوقف نخواهیم کرد."

با مبارزات مشترک رهبر اوجالان آزاد خواهد شد

امولا قاسم یکی دیگر از زنان عرب نیز اعلام نمود، در سایه فکر و اندیشه اوجالان زنان عرب و ایزدی با هم متحد شده و با این اتحاد مبارزات خود را گسترش داده‌اند. امولا قاسم گفت:"با شناختن رهبر آپو ما به اهمیت اتحاد زنان پی بردیم. یکی از اهداف اصلی ما اتحاد زنان ایزدی و عرب و همه‌ی گروه‌هاست."

امولا قاسم در ادامه اعلام نمود که مسئله آن‌ها یکی است و باید مبارزاتشان نیز یکی باشد. وی گفت:"ما زنان عرب و ایزدی وامدار رهبر آپو هستیم. ما با مبارزات خود برای آزادی فیزیکی رهبر آپو دین خود را ادا می‌کنیم. ما از سال ۲۰۱۴ رهبر آپو را شناختیم. در سایه رهبری ما خود را شناختیم. به‌همین دلیل تا زمان آزادی رهبر آپو، ما زنان ایزدی و عرب به مبارزاتمان ادامه خواهیم داد."