۳۰ سال است که سعی می‌کند هنرش را اجتماعی می‌کند

فرهاد مله در ۱۵ سالگی با سیم و چوب طبل می‌ساخت و می‌نواخت. او اکنون استاد ۲۵ هنرجو است.

هنرمندانی که آلات موسیقی می‌نوازند به مردم الهام می‌بخشند و به آنها کمک می‌کنند استعدادهای خود را کشف و شکوفا کنند. با تشویق جامعه به سمت موسیقی، هنر تفکر خلاق و افزایش عزت نفس آنها را افزایش می‌دهند. یکی از این هنرمندان فرهاد مله اهل کوبانی است. فرهاد آلات موسیقی را در مرکز فرهنگ و هنر شهر رقه آموزش می‌دهد. فرهاد در ۱۵ سالگی با آهنگ «بوکه دلال» روی تنبوری که از چوب و سیم و حلبی ساخته بود شروع به نواختن موسیقی کرد.

مهارت‌های موسیقی را ترویج می‌کند

فرهاد ۴۵ سال سن دارد و ۳۰ سال است که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند. او تنبور، سورنا و عود می‌نوازد. ضمن اینکه با انتقال تجربیات خود به نسل‌های جدید، توسعه فرهنگی را تضمین می‌کند، فرهنگ‌ها را نیز حفظ می‌کند. استاد موسیقی فرهاد مله با آموزش تنبور، سورنا و عود به ۲۵ نفر آنها را آموزش می‌دهد. فرهاد قصد دارد با به اشتراک گذاشتن اشتیاق و دانش خود از موسیقی، توانایی‌های موسیقایی هنرجویان خود را توسعه دهد.

هنرجویان از آموزش موسیقی لذت می‌برند

وی علاوه بر آموزش صحیح ساز به هنرجویان، از اهمیت تاریخی و فرهنگی آلات موسیقی نیز می‌گوید. هنرجویان در کلاس‌ها هم دانش نظری و هم مهارت‌های عملی کسب می‌کنند و علاقه آنها به موسیقی افزایش می‌یابد. فرهاد علاوه بر درس‌های خصوصی، دروس گروهی نیز برای تعامل هنرجویانش با یکدیگر برگزار می‌کند. به این ترتیب هنرجویان از آموزش موسیقی با هم لذت می‌برند و از یکدیگر یاد می‌گیرند و توانایی‌های موسیقایی خود را توسعه می‌دهند.

رویکردی فرهنگی ایجاد می‌کند

عشق و ارادت شاگردان فرهاد مله به موسیقی روز به روز با دروسی که می‌گیرند تقویت می‌شود. شاگردان فرهاد هم جوانان با استعداد و هم افراد مسن هستند. فرهاد قصد دارد با کمک به تک تک هنرجویانش و به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های موسیقیایی آنها به فرهنگ مردم کمک کند. فرهاد که هنرجویان کورد، عرب و چرکس دارد از آنها حمایت می‌کند و فرهنگ‌های مختلف را برای اشتراک فرهنگ‌های مردم گرد هم می‌آورد.