فیلم موزیکال«آهنگ‌های گیسوان سرخ» در شمال و شرق سوریه اکران شد

فیلم موزیکال«آهنگ‌های گیسوان سرخ» که مبارزه زنان در سراسر جهان را بازگو می‌کند در قامشلو، کوبانی، رقا و طبقا اکران شد.

فیلم موزیکال«آهنگ‌های گیسوان سرخ» که از طرف جنبش فرهنگ و هنر زنان هلال زرین و با همکاری جنبش فرهنگ و هنر مزوپوتامیا، نهاد فرهنگی پارگین و هنرگاه ولات تولید شده است. این فیلم بر تاریخ مبارزات زنان توجه دارد. تدارکات این فیلم ۷ ماه طول کشیده است. 

نام این فیلم از شخصیت و مبارزه یکی از پیشاهنگان جنبش آزادی زنان کورد سکینه جانسز انتخاب شده است. مدت زمان این فیلم ۲۰ دقیقه است و از تمامی اقشار منطقه شمال و شرق سوریه ۲۰۰ زن در این فیلم جای گرفته‌اند. این فیلم در مناطق رقا و جزیره فیلم برداری شده است. 

«آهنگ‌های گیسوان سرخ» دیروز برای اولین بار در قامشلو، کوبانی، رقا و طبقا اکران شد. این فیلم به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش اکران شد. استقبال از این فیلم در میان مردم بسیار بود. 

در قامشلو این فیلم در مرکز فرهنگ و هنر محمدشیخو اکران شد. و طبق اخبار آژانس ANHA قبل از اکران، مدیریت هلال زرین کانتون جزیره روکن محمد بعد از خوش آمدگویی با مهمانان در مورد تولید این فیلم صحبت کرد. شورای هماهنگی هلال زرین شمال و شرق سوریه مزگین چولاق نیز این فیلم را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تقدیم کرد و در پایان اکران نیز تماشاگران با شعار «ژن ژیان آزادی» و  «بی رهبر آپو نخواهیم زیست» را سردادند.