گام تازه‌ی هنرمندان کورد در کارزار «زمان آزادی فرا رسیده است»

جمعیت هنرمندان کورد ساکن اروپا در چارچوب کارزار «زمان آزادی فرا رسیده است» که در تمامی کشورهای اروپایی گسترش یافته است فعالیت‌های خود را به پیش می‌برند.

اعلام شد که جمعیت هنرمندان کورد ساکن اروپا قرار است در چارچوب کارزار زمان آزادی فرارسیده است در شهرهای هانوفر، اشتوتگارت، اسن، هامبورک، کیل، برلین، بیلفیلد و دویسبورگ، در زوریخ، باسل و لوزان سوئیس و همچنین پاریس پایتخت فرانسه فعالیت‌هایی را به انجام می‌رسانند.

بیانیه جمعیت هنرمندان کورد ساکن اروپا در شهر باسل از سوی س. آدار قرائت شد.

در بیانیه آمده است:

"ارزش اساسی هر ملت مبارزه آزادیخواهی آن ملت است. در هر شرایطی باید حق دمکراسی، آزادی، برابری و عدالت برای همه انسان محفوظ باشد. این ارزش‌ها همچون دیگر خلق‌ها، خواسته‌های خلق کورد نیز می‌باشند. اما دولت ترک و نیروهای همدستش خواسته‌های خلق کورد را نادیده گرفته و به آن احترام نمی‌گذارند. قتلعام را بر خلق کورد، تمامی خلق‌های خاورمیانه و در رأس همه بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌کنند.

این سیاست از سوی حکومت آ.ک.پ-م.ه.پ در ترکیه به اجرا گذاشته شده و نیروهای هژمون دولت-ملت از آن حمایت می‌كنند.

ما به عنوان هنرمندان کورد اعلام می‌داریم که: جهانی که در هنر بازتاب می‌یابد تنها جهان سیاه یک بعدی نیست. هنر زندگی تازه و جداگانه‌ای را به انسان‌ می‌بخشد. زندگی زیبا که علیه تمامی پلیدی‌ها باشد می‌تواند در هنر به ثمر بنشیند.

ما هنرمندان از بی‌عدالتی و پلیدی خشمگین هستیم. ما در تلاش هستیم تا این خشم خود را به شیوه‌ای زیبا بر زبان بیاوریم. ما بر این باوریم که در مقابل بدی، بی‌عدالتی، بی‌حقوقی وظیفه ما نیکی، عدالت و حقوق‌مندی است.

ما اکنون علیه رفتار تراژیک و نابودگریانه‌ای که علیه خلق کورد و رهبر آن در جریان است با جسارت اعلام حضور می‌کنیم."

در بخش دیگری از بیانیه جمعیت هنرمندان کورد آمده است که "فراخوان ما آزادی برای عبدالله اوجالان و موقعیت سیاسی برای کوردستان است."