زندگی در کمپ مخمور

کودکان هنرمند گروه «ژینم ژیانم» عضو استِرا زِرین (ستاره طلایی-Stêra Zêrîn) کمپ مخمور با هنر و آوازهایشان جلب توجه می‌کنند.

کودکان هنرمند گروه موسیقی «ژینم ژیانم» عضو استِرا زِرین کمپ پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) از هم‌اکنون با کارهای هنریشان در کمپ جلب توجه می‌کنند.

گروه موسیقی «ژینم ژیانم» متشکل از ۱۰ نفر است و حدود ۳ سال است در مرکز استِرا زِرین در مخمور درحال آموزش هستند.

این گروه دهها بار در مراسمات مختلف به صحنه رفته و کارهای هنری خود را تقدیم نموده‌اند. بارها در راستای محکومیت تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و روحیه‌دادن به مردم، در تحصن نوبتی که از ۲۰ جولای در این کمپ آغاز شده؛ آواز خوانده‌اند.

بیشتر کارهای این گروه آواز انقلابی‌اند. تنها یک هدف دارند و آن حراست از فرهنگ و هنر کوردی و خدمت به جامعه است.

در این راستا نیز همواره درحال رشد خود هستند و مرتب تمرین می‌کنند. زندگی گروهی این گروه مورد توجه ساکنین کمپ بوده و موجب روی‌آوردن بیشتر کودکان و جوانان کمپ به مراکز هنری در آنجا شده است.

این گروه مورد توجه و حمایت ساکنین کمپ است و مانند نامش به بخشی از زندگی در کمپ بدل شده است.

تعدادی از اعضای این گروه درباره کارهایشان با خبرگزاری فرات گفتگو کردند.

یاسن آپایدن یکی از اعضای گروه «ژینم ژیانم» گفت: ما با لذت و افتخار آواز می‌خوانیم و مردم را نیز خوشحال می‌کنیم. ما خواهان آزادی فیزیکی رهبرمان هستیم. آوازهایمان را به رهبر آپو و نیروهای گریلا تقدیم می‌کنیم.

ویان ایگیت نیز اظهار داشت: گروه ما ۳ سال است کار می‌کند. ما اینجا هنر و موسیقی کوردی را یاد می‌گیریم.

دزدار اوتون هم گفت: ما درباره رهبر آپو، شهیدان و نیروهای گریلا آواز می‌خوانیم. هر کار ما درباره یک موضوع است.

نالین آپایدن نیز گفت: اسم گروهمان بسیار زیباست وبه معنی زندگی است. ما با کارهایمان خلقمان را شاد می‌کنیم. هنرمان را با افتخار ارائه می‌دهیم. در کارهایمان حملات به خلق کورد را محکوم می‌کنیم و از همه جوانان خواستاریم از فرهنگ و هنر کوردی حفاظت کنند.