گروه هنری برخودان سرقت یکی از آثار این گروه توسط م.ه.پ را رسوا کرد

​​​​​​​حزب فاشیست م.ه.پ در ترکیه اقدام به سرقت و جعل یکی از ترانه‌های گروه موزیک برخودان به نام 'کردستان' کرده است. گروه هنری برخودان مراتب اعتراض خود را به نسبت جعل اثر آنان توسط نژادپرستان ترک اعلام کرده است

گروه هنری برخودان در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد؛ ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ در آستانه انتخابات برای به چنگ آوردن آرای خلق کرد و دیگر گروههای اپوزیسیون به هر شیوه‌ای از فشار و حیله متوسل می‌شود تا حکومت خود را ادامه دهد.

 

بیانیه می‌افزاید، م.ه.پ شریک ائتلاف فاشیستی با رژیم حاکم اخیرا با دزدی به سخن محافل عمومی مبدل شده است. همچنین گفته شده:"حزب فاشیست و نژادپرست م.ه.پ، ترانه 'کردستان بهشت جهان' آلبوم 'آمد' کار گروه هنری ما را دزدیده که در آن رفیق سیدخان ترانه مذکور را اجرا کرده و سال ١٩٩١ منتشر شده است. خلقمان و علاقمندان به آثارمان این جعل هنری را شناسایی کرده‌اند.

 

فردی که به سرقت و جعل اثر ما دست زده، توسط خلق ما و افکار عمومی بخوبی شناخته شده است. ترانه جعلی 'اولوم ترکیه' که به عنوان سرود حزب نژادپرست م.ه.پ ترک منتشر شده، در اصل ترانه 'دایه دایه' موزیکدانی از جزیرا بوتان- شمال کردستان است که سال ١٩٨٧ ضبط شده است.

 

ترانه‌ی 'کردستان بهشت جهان' از گروه هنری برخودان: