آبادانی شنگال بر عهده دولت عراق است

اسکندر گفت باید دولت عراق شنگال را آباد کند و افزود اگر نتواند شنگال را آباد کند، بگذارند آوارگان به منازل خودشان برگردند و آنها سرنوشت دختران و زنان ایزدی محبوس در دست داعش را مشخص کنند.

فعال مدنی مسیحی؛ نقیه اسکندر در نشست خودمدیریتی دموکراتیک شنگال تحت عنوان "راه حل معضلات عراق  پروژه خلق دموکراتیک است" حاضر بود و با آژانس خبری فرات نیوز(ANF) گفتگو کرد.

نقیه اسکندر به اوضاع عراق اشاره کرد و گفت که اقلیتهای دینی و قومی در عراق هیچ حقوقی ندارند. او در ادامه حرفهایش گفت: دولت کنونی عراق حقوق اقلیتها را رعایت نمی کند و به آنها توجه نمی کند. اگر حقوق ما را رعایت می کردند در این وضعیت نبودیم. به ویژه خلق ایزدی و همه اقلیتهای قومی در عراق را به حاشیه انداخته اند. زیرا این حکومت، حکومت احزاب است. عراق نمی تواند استقلال خودش را حفظ کند.

اسکندر افزود اگر دولت بخواهد به درستی برخورد کند باید شنگال را آباد کند و گفت اگر نمیتواند شنگال را آباد کند، حداقل مردم آواره را به جاهای خودشان برگرداند یا سرنوشت زنان و دختران ایزدی که توسط داعش اسیر شده اند را مشخص نماید و آنها را به میان خانوادەهایشان بازگرداند. اگر حداقل یکی از این اقدامات را انجام نمی دهد بهتر است دست از سر مردم شنگال بردارد، زیرا آنها خودشان می توانند جامعه خود را اداره کنند.

اسکندر در پایان حرفهایش گفت که سمینار خلق دموکراتیک می تواند به راه حلی برای مشکلات عراق مبدل شود.