افشای رسوایی تازه پ.د.ک؛ ترکیه به مناطق اشغال شده آبرسانی و برق‌‌رسانی کرده است

پ.د.ک بخشی از خاک اقلیم کوردستان را به رژیم ترکیه پیشکش کرده است. یک نماینده‌ی مجلس اقلیم کوردستان می‌گوید، ترکیه مناطق مرزی را تخلیه نخواهد کرد و این مناطق را برق‌رسانی و آب‌رسانی نموده است

یک نماینده‌ی فراکسیون ی.ن.ک در مجلس اقلیم کوردستان می‌گوید:، در زمان جنگ با داعش تعدادی نیروی نظامی پدید آمدند که یگان ۸۰ پ.د.ک به آنها کمک می‌کرد، همین امر به اتحاد نیروهای پیشمرگه آسیب زد. وی همچنین می‌گوید، حفاظت از مرزها وظیفه‌ی پیشمرگه و نیروهای مرزی عراق است و تاکید نمود که ارتش ترکیه قصد ترک خاک اقلیم را ندارد و بیشتر خود را پنهان می‌کند.

عثمان سیدری در مصاحبه‌ای با روژنیوز گفت، انتقال و تحرکات نیروهای پیشمرگه باید با دستور وزیر پیشمرگه باشد، این هم بر اساس نیاز به مناطقی که حضور نیروها در آنجا ضرورت دارد، باید انجام شود.

به گفته‌ی این نماینده‌ی اتحاد میهنی کوردستان، انتقال نیروهای پیشمرگه بخشی از آن به تحرکات داعش به ویژه در مناطق جدا شده وابسته است، هم زمان در مناطق مرزی نیز به اشغالگری‌های ایران و ترکیه مرتبط است. سیدری افزود که آنها در کمیته‌ی پیشمرگه‌ی مجلس اقلیم پیشنهاد کرده‌اند که دوشادوش نگهبانان مرزی عراق، نیروی پیشمرگه نیز در مناطق مرزی حضور داشته باشند.

عثمان می‌گوید، نباید نیروهای پیشمرگه بهانه‌های ترکیه برای اشغالگری را بپذیرند، بلکه باید از مرزها دفاع کنند، ترکیه به بهانه‌ی پ.ک.ک خاک جنوب کوردستان را اشغال می‌کند، چون ترکیه ده‌ها مقر و پادگان نظامی برای خود ایجاد کرده و حتی برای این مناطق اشغال شده برق‌کشی و آب‌کشی هم کرده است.

این نماینده‌ی مجلس ی.ن.ک می‌گوید، در زمان حمله‌ی داعش چندین نیروی نظامی به طور غیرقانونی تشکیل شده‌اند که توسط نیروهای زیروانی و یگان ۸۰ پ.د.ک به آنها کمک می‌شود، اما حقیقت این است که وجود این نیروها هیچ ضرورتی نداشته و به باری بر وزارت پیشمرگه تبدیل شده‌اند.

عثمان سیدری درخواست می‌کند که وزارت پیشمرگه به جای آنکه مردم خارج از جنوب کوردستان را به نیروهای پیشمرگه ملحق کند، فکری به حال هزاران جوانی که در جنوب کوردستان بیکار هستند، بکند و آن‌ها را به پیشمرگه ملحق کند. وی همچنین از همه‌ی کوردها خواست تا متحد باشند و یک ارتش میهنی تشکیل دهند.