اردوغان با دیدارهایش می‌خواهد شکست خود را جبران کند

ناظر سیاسی محمد نصرالدین بیان داشت که پناه بردن اردوغان به عراق خود مدرکی برای اثبات این است که اردوغان با شیوه نظامی هیچ چیزی را بدست نیاورده است.

دیدار اردوغان از هولیر و عراق

سیاستمدار و ناظر سیاسی، محمد نصرالدین در ارتباط با دیدار اردوغان از عراق و حکومت اقلیم کوردستان و همچنین در ارتباط با تناقضات میان عراق و ترکیه و تلاش‌های اشغالگرانه ترکیه با خبرگزاری فرات ‌(ANF)‌ مصاحبه کرد.

در ارتباط با شکست اردوغان و دیدارش از عراق، محمد نصرالدین چنین گفت‌‌: ‌«اردوغان پس از اینکه اعمال تروریستی خود را در باشور و روژاوای کوردستان انجام داد،‌ با شکست روبرو شد. همچنین پس از شکست بزرگش در انتخابات محلی، به دنبال دستاورد و یا دستاوردی اقتصادی می‌گردد تا که در عرصه سیاسی چهره خود را تمیز نشان دهد.‌»

محمد نصرالدین توجه‌ها را به اهداف اردوغان از دیدارش در عراق معطوف داشت و چنین گفت‌: ‌«دیدار اردوغان از عراق شکست‌های اردوغان در عرصه انتخابات و شکست‌های نظامی‌اش که سال‌ها بود قول پیروزی را به نژادپرستان ترکیه می‌داد را جبران نخواهد کرد. بنظر من این دیدار اردوغان،‌ دستاورد مهمی برای اردوغان نداشته است تا تمام این شکست‌ها را جبران کند.‌»

محمد نصرالدین اعلام کرد که خلق باشور کوردستان دیدار اردوغان و آراستن قلعه هولیر با پرچم ترکیه را قبول نمی‌کند و اینچنین ادامه داد‌: ‌«مهم‌ترین امر این بود که خلق باشور کوردستان دیدار اردوغان از هولیر را به طور کامل رد کرده و مخالف بود و تزئین قلعه هولیر با پرچم‌های ترکیه را توهین بزرگی دید.‌‌‌»

محمد نصرالدین در ادامه سخنان خود با اشاره به مخالفت خلق کورد در باشور کوردستان علیه اشغالگری‌های ترکیه گفت‌: ‌«رد کردن و مخالفت دیدار اردوغان از هولیر از سوی خلق نشانگر این امر است که در باشور کوردستان دو نظر متفاوت و جدا از یکدیگر وجود دارد. یک نظر به طور کامل مخالف دیدار اردوغان بود و به مثابه دیداری برای ایجاد توطئه بدان نگریست و نظری دیگر که بیشتر نظر یک حزب است و تنها منافع حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) را لحاظ می‌کند، وجود داشت‌.‌»

ناظر سیاسی محمد نصرالدین در ارتباط با موضع عراق در برابر اشغالگری ترکیه ابراز داشت‌: ‌«پناه بردن اردوغان به عراق خود اثباتگر این است که اردوغان از جنبه نظامی شکست خورده است و هیچ دستاوردی از عملیات‌های نظامی‌اش بدست نیاورده است. بسیار دشوار خواهد بود که عراق با ترکیه هماهنگی ایجاد کند و یا یک اتاق جنگ مشترک ایجاد سازند. بدلیل اینکه عراق می‌خواهد ترکیه خاک عراق را ترک کند و نقض حاکمیت عراق را به پایان برساند.‌»

محمد نصرالدین اعلام کرد که میان عراق و ترکیه تناقضات عمیقی وجود دارند و گفت‌: ‌«این تناقضات بزرگ که از نظر سیاسی میان عراق و ترکیه وجود دارند، نمی‌گذارند که یک مقطع نظامی مشترک میان آن دو درست شود. به‌علت اینکه به نفع عراق نیست که از جنبه نظامی از ترکیه پشتیبانی کند.‌‌‌‌‌»

محمد نصرالدین در پایان سخنان خود چنین گفت‌: ‌‌«درحال‌حاضر حکومت عراق دارای چنین نیرویی نیست که با ترکیه به مقطع عرصه نظامی مشترک پا بگذارد و درعین‌حال این کار هیچ نفعی برای حکومت عراق در بر نخواهد داشت، بلکه این کار تنها به نفع ترکیه خواهد بود.‌»