ارتش ترکیه در ماه ژوئن به جنایات جنگی ادامه داد

ارتش اشغالگر – نسل‌کش ترکیه در ماه ژوئن ۱۲۹ بار به حملات شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه خود علیه گریلاهای آزادی کوردستان در تونل‌های مقاومت در متینا، زاپ و آواشین ادامه داد.

بیانه ه‌پ‌گ

ارتش اشغالگر-نسل‌کش ترکیه از زمان حمله به گاره در ۱۰ فوریه ۲۰۲۱ به طور مداوم با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه در متینا، زاپ و آواشین در باشور کوردستان و مناطق حفاظتی مدیا به گریلاهای آزادی کوردستان حمله می‌کند. در حالی که جنگ گریلاهای آزادی کوردستان علیه ارتش اشغالگر ترکیه در تونل‌های مقاومت متینا، زاپ و آواشین در چهارمین سال خود ادامه دارد، ارتش اشغالگر ترکیه تنها در ماه ژوئن امسال ۱۲۹ بار با سلاح‌های شیمیایی و مواد منجره ممنوعه به گریلا‌ها حمله کرد.

این یک واقعیت آشکار است که استفاده از سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه مورد استفاده ارتش اشغالگر ترکیه علیه گریلا‌ها جنایت جنگی است و استفاده از آنها در جهان ممنوع است و این ممنوعیت تحت نظارت سازمان ملل متحد و نهاد‌های مستقل بین‌المللی است. اما ارتش ترکیه هر روز به استفاده از سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه ادامه می‌دهد.

اگرچه حمله ارتش اشغالگر ترکیه به گریلاهای آزادی کوردستان با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه بارها ثبت و مستند شده و با افکار عمومی جهان به اشتراک گذاشته شده است، اما به درخواست‌های نهادهای کورد و دموکراتیک به سازمان‌های مستقل بین‌المللی پاسخی داده نمی‌شود.

اطلاعاتی که مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در مورد حملات ارتش اشغالگر ترکیه با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه در ماه ژوئن با مطبوعات و مردم به اشتراک گذاشته است به شرح زیر است:

*در روزهای ۳۰، ۳۱ می و ۱ ژوئن، تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم از توابع منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲۱ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

*در روزهای ۲۹ می و ۱ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه آمدیه واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۸ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در روزهای ۲ و ۳ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم از توابع منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲۷ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

*در روزهای ۲ و ۳ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه آمدیه در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۷ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در روزهای ۱۴ و ۱۵ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱۳ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

*در ۱۳ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه آمدیه از توابع منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۴ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در ۱۵ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۷ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

*در ۱۶ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم از توابع منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۳ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

*در ۸ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در ۱۸ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه جودی واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در ۲۰ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه آمدیه در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه آمدیه از توابع منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار با مواد منفجره ممنوعه و یک بار با گازهای شیمیایی بمباران شد.

*در روزهای ۲۳ و ۲۶ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۶ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در ۲۵ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت سَره متینا در منطقه متینا ۱ بار با گازهای شیمیایی و ۶ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در روزهای ۱۸ و ۱۹ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در ۳۰ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در روزهای ۲۱ و ۲۳ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم از توابع منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار با گازهای شیمیایی و ۵ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در ۲۳ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه جودی در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در ۲۴ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم از توابع منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۴ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در ۲۴ ژوئن، تونل‌های منطقه مقاومت تپه جودی واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

*در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن تونل‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۳ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.