استقبال پرشور از راهپیمایان آزادی

راهپیمایی بزرگ آزادی در شهرک گوندکِ مَلا (بالوَرَن) با شور و شوق مورد استقبال قرار گرفت. راهپیمایان به سمت مرکز شرنخ حرکت کردند.

راهپیمایی بزرگ آزادی شاخه وان که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل دموکراتیک مسئله کورد راه‌اندازی شده بود، در پنجمین روز از منطقه قلابان شهر شرنخ راهپیمایی را آغاز کرد. راهپیمایان سپس به سمت شهرک گوندکِ مَلا (بالوَرَن) حرکت کردند.

مردم شهرک با شور و شوق زیادی از راهپیمایان استقبال کردند. در حالی که با طبل و سرنا استقبال شد مشعل‌ها نیز روشن کردند. راهپیمایان با استقبال‌کنندگان دست دادند. مادرانی که روسری سفید بر سر داشتند نیز به راهپیمایان خوش آمد گفتند.

راهپیمایان و مردم شهرک به سمت ساختمان دَم پارتی حرکت کردند. در این راهپیمایی شعارهای «زنده باد مقاومت امرالی»، «نماینده صلح در امرالی است»، «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و «نه به انزوا، صلح همین حالا» سر داده شد. صدها نفر که به بارش برف اهمیتی نمی‌دادند، بعداً رقص آزادی را اجرا کردند.

دیلان کونت عیان، نماینده پارلمانی دَم پارتی روحا گفت: «هیچ نیرویی نمی‌تواند در برابر امید این مردم برای صلح بایستد. راهپیمایی ما برای آزادی تا زمانی که «آزادی برای آقای اوجالان و راه‌حل مسئله کورد» تحقق یابد ادامه خواهد داشت. ما کلید مقاومت، آزادی و صلح را داریم. روزی فرا خواهد رسید که دروازه‌های «امرالی» باز خواهند شد و این مردم با صلح و شرافت گردهم خواهند آمد.»

راهپیمایان به سمت مرکز شرنخ حرکت کردند.