بقایای ۱۳۹ نفر از گور دسته جمعی در تل عفر خارج شد

در تل عفر، واقع در غرب موصل، بقایای ۱۳۹ نفر از کشته شدگان به دست داعش از یک گور دسته جمعی خارج شد. گزارش شده است که افراد کشته شده ایزدی، ترکمن شیعه و نیروهای امنیتی هستند.

در حفاری گور دسته جمعی کورا علی انتر در تل عفر در ۷۰ کیلومتری غرب موصل که به عنوان گور دسته جمعی توسط تبهکاران داعش از آن استفاده می‌شد، استخوان‌های ۱۳۹ نفر پیدا شد.

هنوز مشخص نیست که چند جسد در این قبر است، اما تحقیقات و جستجو ادامه دارد. بر اساس اطلاعاتی که مقامات در اختیار رسانه‌های عراقی قرار دادند، بقایای ۱۳۹ نفر از قبر خارج شد.

گفته می‌شود اجساد که از قبر بیرون آورده شده‌اند ایزدی، ترکمن شیعه و کارمندان نیروهای امنیتی موصل هستند.

گفتنی است، تبهکاران داعش در مرحله‌ای که قدرتمند بودند، بسیاری از مناطق عراق و سوریه را تحت کنترل خود درآوردند و با کشتار، شکنجه و بردگی زندگی را به جهنم تبدیل کردند. آنها همچنین گورهای دسته جمعی زیادی از خود به جای گذاشتند. به ویژه تبهکاران داعش وحشیگری بزرگی را علیه ایزدی‌ها در شنگال انجام دادند.

احمد اسدی از بنیاد شهدای عراق گزارش داد که اجساد دفن نشده‌اند، بلکه در گودال‌هایی به عمق ۱۲ تا ۴۲ متر انداخته شده‌اند.

اسدی همچنین از کشته شدن بخشی از قربانیان با تیراندازی و تعدادی دیگر با گردن زدن خبر داد.

با توجه به لباس‌های قربانیان، ادعا می‌شود که قربانیان ممکن است ایزدی و ترکمن باشند.

اجساد از گور دسته جمعی کورا علی انتر خارج و برای شناسایی با آزمایش DNA به پزشکی قانونی فرستاده شدند. گور دسته جمعی کورا علی انتر پس از آزادسازی مجدد این منطقه از چنگال تبهکاران در سال ۲۰۱۷ پیدا شد، اما کار بیرون آوردن اجساد در ماه می امسال آغاز شد.