برگزاری مراسم گرامیداشت یاد شهدا هژا سنه، سیروان آلانی و شیرکو روژهلات در سلیمانیه

سومین سالگرد شهدای ی‌ر‌ک، هژا سنه، سیروان آلانی و شیرکو روژهلات که در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ در منطقه شاهو به شهادت رسیدند، گرامی داشته شد.

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهیدان یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی‌رک) هژا سنه، سیروان آلانی و شیرکو روژهلات که در تاریخ  ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ در حوالی روستای سوره‌تو منطقه شاهو به شهادت رسیدند در سلیمانی برگزار شد.

این مراسم با یک دقیقه سکوت به یاد شهدا آغاز شد و سپس دایه پرشنگ مادر شهید هژا به نمایندگی از خانواده و شرکت‌کنندگان درودی به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مقاومت بی‌سابقه وی در امرالی فرستاد و گفت: «انزوای تحمیلی بر رهبر آپو به معنای انزوای تحمیلی بر خلق کورد است، به شدت محکوم می‌کنم.»

دایه پرشنگ در این مراسم به ویژگی‌های فرزندش رفیق هژا اشاره کرد و گفت: «هژا در خانواده‌ای میهن‌دوست با فرهنگ و اخلاق انقلابی بزرگ شد با اینکه جوان بود، اما چون خانواده و نزدیکانش سنت انقلابی داشتند، متوجه واقعیت‌های زندگی و تفاوت و تبعیض‌های جامعه شد و سوالات درستی داشت. او فهمید که مردم و ملتش مورد ظلم و ستم و تبعیض قرار می‌گیرند و این بی‌عدالتی به عنوان یک سنت خانوادگی برایش قابل قبول نبود، بعدها به مبارزات جنبش آزادی کوردستان علاقه‌مند شد و تحت تأثیر اندیشه‌های رهبر آپو قرار گرفت. همراه با گریلاهای کوردستان تا آخرین نفس مبارزه کرد و شهید شد. ما به عنوان خانواده شهید در شخصیت رفقا هژا سنه، سیروان آلانی، شیرکو روژهلات از تمامی شهدای جنبش آزادی کوردستان با احترام و قدردانی یاد می‌کنیم. در در عین حال به همگان به ویژه مردم روژهلات کوردستان یادآوری می‌کنیم که تنها راه صیانت از میراث و دستاوردهای شهدا حضور فعال در صفوف مبارزه است.»

در پایان این یادواره وهاب احمد به نمایندگی از خانواده‌های شهدای باشور کوردستان سخنانی را ایراد کرد و گفت: «بار دیگر بر عهد خود نسبت به آرزوها و اهداف بزرگ شهید هژا و همه شهدای‌مان تاکید می‌کنیم. با صیانت از شهدا و تداوم مسیرشان تلاش خواهیم کرد لایق رنج و مقاومت رهبر آپو و همه شهدا باشیم.»

این مراسم با سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد رهبر آپو» به پایان رسید.