بوزان: هدف ما نه تنها پایان دادن به انزوا، بلکه آزادی جسمانی است

علی بوزان، نماینده پارلمانی دم پارتی مرسین، با جلب توجه به راهپیمایی بزرگ آزادی گفت: «هدف ما نه تنها پایان دادن به انزوا، بلکه آزادی جسمانی است.»

علی بوزان، نماینده پارلمانی دم پارتی مرسین، در مورد راهپیمایی بزرگ آزادی که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل دموکراتیک مسئله کورد راه‌اندازی شده است، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

بوزان گفت: «۳۵ ماه است که از وضعیت آقای اوجالان اطلاعی در دست نیست. انزوای شدیدی در جزیره امرالی وجود دارد. راهپیمایی آزادی که در پنجمین روز خود ادامه دارد، فقط یک شروع نیست، بلکه بخشی از کمپین "آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد" است. قبلا یک راهپیمایی به سوی گَملیک انجام دادیم، در زندان‌ها اعتصاب غذا در جریان است. همچنین تحصن‌های برای عدالت نیز برای حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی راه‌اندازی شده است. امروز در پنجمین روز راهپیمایی آزادی هستیم که از قَرس و وان آغاز شده و تا ۱۵ فوریه ادامه خواهد داشت.»

بوزان با یادآوری اینکه راهپیمایی آزادی با ۷۵ نفر به عنوان دو شاخه از شهرهای قرس و وان آغاز شد، گفت: «این ۷۵ نفر به نمایندگی از میلیون‌ها نفر راهپیمایی می‌کنند. ما ده‌ها هزار نفر از شهروندان خود را در شهرها، شهرستان‌ها و شهرک‌ها که بازدید کردیم، در آغوش گرفتیم. در مورد انزوای آقای اوجالان بحث و گفتگوگو کردیم و از هر جایی که گذشتیم در این رابطه واکنش وجود دارد. کوردها آقای اوجالان را اراده خود و تنها طرف اصلی گفتگو در رابطه با حل مسئله کورد می‌بینند. دقیقا به همین دلیل است که می‌خواهند دروازه‌های امرالی باز شود.»

بوزان با اشاره به اینکه تاکنون در تظاهرات و رویدادها درخواست رفع انزوا شده است، گفت: «شاید برای اولین بار است که با صدایی تا این اندازه بلند آزادی جسمانی مطالبه می‌شود.»

"انزوا بر ۸۵ میلیون نفر تأثیر می‌گذارد، ما مصمم هستیم که به هدف خود برسیم"

علی بوزان معاون دم پارتی مرسین نیز در این باره اظهار داشت: «وقتی از انزوا صحبت می‌کنیم، از تشدید انزوای ۳۳، ۳۴، ۳۵ ماهه صحبت می‌کنیم، اما در واقع ۲۵ سال است که در امرالی انزوا وجود دارد و می‌بینیم که قانون، قوانینی که برخاسته از قوانین ملی یا بین‌المللی موجود است، به هیچ وجه در امرالی اجرا نمی‌شود. وقتی هم به سیاست داخلی ترکیه و هم به آنچه که در خاورمیانه می‌گذرد نگاه می‌کنیم، اگر قرار است مشکلات خاصی در این کشور حل شود، بنابراین آزادی آقای اوجالان باید تضمین شود. این راهپیمایی فقط برای کوردها نیست. انزوای تحمیلی بر آقای اوجالان بر ۸۵ میلیون نفر تأثیر گذاشته است. عدم حل مسئله کورد بخش مهمی از بحران اقتصادی است. ما به مبارزه خود ادامه می‌دهیم تا راهپیمایی ما به هدف خود برسد و آقای اوجالان آزاد شود.»