بیانیه ی‌‌رک‌ در رابطه با بمبارن‌های اخیر دولت اشغالگر ترکیه

یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان ‌(ی‌‌ر‌ک) در بیانیه خود درباره حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به منطقه کوهستانی آسوس، ضمن محکوم کردن این حملات بیان کرده است‌: ‌«اینچنین حملاتی هرگز در مقابل مبارزه‌ما مانع نمی‌شوند.»

بیانیه ی‌ر‌ک

یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان ‌(ی‌‌ر‌ک) در بیانیه خود درباره حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به منطقه کوهستانی آسوس، ضمن محکوم کردن آن حملات و والا ارزیابی کردن موضع میهن‌دوستی اهالی ساکن آن منطقه بیان کرده است‌: ‌«ابتدا باید خلق میهن‌دوست و مقاومتگر ما در باشور کوردستان و تمام نیرو و طرفین بدانند، که اینچنین حملاتی هرگز در مقابل مبارزه‌ما مانع نمی‌شوند، بلکه نیرو و اعتقادمان را برای ادامه‌دادن به کار،‌ کنش و مبارزه در راه آزادی کوردستان را افزایش می‌دهد.»

«به افکار عمومی و خلق میهن‌دوست‌‌؛

در چهل روز گذشته تا امروز، دولت اشغالگر و فاشیست ترکیه با همدستی سازمان‌ جاسوس و خیانتکار خانواده بارزانی، به منطقه ماوَت و منطقه کوهستانی آسوس را ده‌ها بار توسط مورد حمله هوایی قرار داده است. این حملات که همگی از طریق هواپیماهای جنگی انجام شدند، ضرر و زیان سنگین مادی به باغ، باغچه و محیط‌زیست خلق و میهن‌مان در روستاهای گَلالِه، سَفرِه، قامیش و شینکه وارد کرده است‌؛ اما هیچ ضرر و زیان یا خسارتی متوجه نیروهای گریلای ما نشده است.

همچنین شب گذشته در ساعت نه تا نه و نیم شب ‌(۲۱ تا ۲۱‌:۳۰)، روستای گلاله از توابع ناحیه ماوت، چهار بار دیگر توسط هواپیماهای جنگی دولت فاشیست ترکیه بمباران شد، که در نتیجه دوباره ضرر سنگین مادی دیگری به محیط‌زیست، باغ و باغچه شهروندان ساکن آن منطقه وارد کرده است. علیرغم این موارد، ضرر و یا خسارتی متوجه نیروهای ما نشده است. اما، بخشی از بیشه‌زارهای دره کویرکانی روستای گلاله دچار حریق آتش شد که تا کنون نیز این آتش‌سوزی مهار نشده است. بر این اساس، تمام تبلیغات دولت ترکیه در مدت اخیر مبتنی‌بر اینکه به‌اصطلاح به نیروهای گریلا ضربه زده‌اند، دور از واقعیت است و آن را تماما رد می‌کنیم. رسانه و سازمان استخباراتی دولت فاشیست ترکیه همزمان با رسانه و سازمان استخباراتی خانواده بارزانی برای پنهان‌سازی نتایج حملات، جنگی روانی را بصورتی مداوم علیه خلق‌ما به راه انداخته‌اند، به همین علت ابتدا باید خلق میهن‌دوست و مقاومتگر ما در باشور کوردستان و تمام نیرو و طرفین بدانند‌؛ که اینچنین حملاتی هرگز در مقابل مبارزه‌ما مانع نمی‌شوند، بلکه نیرو و اعتقادمان را برای ادامه‌دادن به کار،‌ کنش و مبارزه در راه آزادی کوردستان را افزایش می‌دهد. هدف از این حملات ایجاد ترس و خوف میان خلق و خالی از سکنه کردن روستاهای منطقه ماوت است. اما مفتخرانه، خلق ما در این منطقه با پایبندی و میهن‌دوستی، بر دفاع از خاک و محیط‌زیست اصرار می‌ورزد و حتی یکقدم عقب‌نشینی نمی‌کند و بروی خاک مقدس آن مناطق با سربلندی و عزت زندگی می‌کنند.

یکبار دیگر علاوه بر محکوم کردن تمام آن حملات و همدستی خط خیانت، موضع‌ جسورانه اهالی روستاهای منطقه شارباژِر را بسیار والا ارزیابی می‌کنیم و آنان را فرامی‌خوانیم که مثل همیشه به تحرکات جاسوسانه خانوده بارزانی اجازه ندهند و براساس وظیفه میهن‌دوستی‌شان با آنان روبرو شوند.‌»