در شهبا ۱ می جشن گرفته شد

آوارگان عفرین و ساکنین شهبا به مناسبت روز جهانی کارگر با شعار «با نیروی کارگران ملت دمکراتیک را بنیان خواهیم نهاد، آزادی برای رهبر آپو» مراسمی برگزار کردند.

در اردوگاه سَردَم کانتون عفرین و شهبا به مناسبت روز جهانی کارگر با شعار «با نیروی کارگران ملت دمکراتیک را بنیان خواهیم نهاد، آزادی برای رهبر آپو» مراسمی برگزار شد. صدها تن از آوارگان عفرین و ساکنین شهبا، اعضای سازمان‌های مدنی و احزاب سیاسی و کارگران در این مراسم حضور داشتند. میدان این مراسم با عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم تَو-دَم و اتحادیه‌ی کارگران مزیین شد.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، شیرین حسن ریاست مشترک جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (تَو-دَم) شعبه‌ی عفرین و شهبا ۱ می را تبریک گفت و اعلام نمود، ۱ می روز مقاومت و فداکاری است و گفت: «کارگران در مبارزات جهانی خود پیروز شدند، کارگران جامعه را تشکیل می‌دهند.»

ناجی سَلَمی عضو مجلس کانتون عفرین و شهبا ۱ می را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تبریک گفت و اعلام نمود، طبقه‌ی کارگر، طبقه‌ی مبارز و فداکار جامعه است، به همین سبب سیستم سرمایه‌داری‌ ظلم و ستم بیشتری را به این طبقه انجام می‌دهد تا به خاطر منافع خود از آن‌ها استفاده نماید.

این مراسم با آواز و پایکوبی به پایان رسید.