در شهر وان علیه غصب اراده خلق کنش تحصن آغاز شد

در مقابل شهرداری کلانشهر وان، علیه مصادره شهرداری جولمرگ کنش تحصن برای عدالت آغاز شد.

کنش تحصن عدالت علیه مصادره شهرداری جولمرگ

در شهر وان علیه مصادره شهرداری جولمرگ، حزب برابری و دمکراسی خلق‌های ‌(دم پارتی) کنش‌ تحصن را آغاز کرد. در این کنش‌ که در باغچه شهرداری آغاز شد، پلاکارتی با عنوان ‌«ما به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد، اراده خلق را به رسمیت بشناسید» برافراشته شد. شعبه‌های حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ) در این شهر و مناطق تابع آن، جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ)، جمعیت حمایت از خانواده زندانیان و محکومین ‌(TÛHAY-DER)، MEBYA-DER، آرسیسا،‌ پلتفرم رنج و دمکراسی، اعضای مجلس مادران صلح،‌ سازمان‌های جامعه مدنی و افراد بسیار دیگری در این تحصن شرکت کردند.

ریاست مشترک دم پارتی در شهر وان، ویسی دیلکچی که در این تحصن سخنرانی کرد، گفت‌: ‌«سیاست‌های اساسی حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ اعمال غیرحقوقی می‌باشد. رژیم قیم نیز، به معنای اساس نگرفتن اراده خلق کورد است. ما در اینجا تمام اپوزوسیون و حقوق‌دانان را فرامی‌خوانیم. قیم، در این کشور به معنای بحران اقتصادی است. قیم، بیکاری و اعمال غیرقانونی است. به همین علت باید قیمی که برای شهرداری جولمرگ انتصاب شده، پذیرفته نشود. قیم تنها مسئله کوردها نیست. امروز در مناطق مختلفی از این کشور خودکشی وجود دارد، بدلیل اینکه نمی‌توانند درآمدی داشته باشند. این عملکرد فردا در سراسر این کشور اشاعه می‌یابد.‌»

دیلکچی بیان کرد که قیم‌ها میلیون‌ها بدهکاری از خود بجا گذاشتند و هرکسی را فراخواند که علیه قیم‌ها در کنش‌های تحصن که در مقابل شهرداری صورت می‌گیرد، شرکت کنند.