دولت ترکیه مکان‌های مسکونی غیرنظامیان در برادوست را بمباران کرد: ۲ زخمی

نیروهای اشغالگر ترکیه که با استقرار شدید نظامی در باشور کوردستان و تشدید حملات اشغالگران، مکان‌های مسکونی غیرنظامیان برادوست را بمباران کردند و ۲ غیرنظامی زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری روژ نیوز، دولت ترکیه ارتفاعات لولان و کوه شکیف در منطقه برادوست را بمباران کرد. گزارش‌ها حاکی از زخمی شدن دو تن از اهالی روستا در نتیجه این حمله است.

به دلیل ادامه حملات دولت ترکیه، تیم‌های پزشکی نمی‌توانند به مجروحان دسترسی پیدا کنند.

گزارش شده است که دولت ترکیه روستاهای دهوک را نیز بمباران کرده است. جزئیات مربوط به تلفات جانی یا خسارات ناشی از حملات مداوم بدست نیامده است.

حداقل ۱۶۲ روستا تخلیه شده‌اند، بیش از ۶۰۰ روستا در معرض تهدید هستند

در حالی که دولت اشغالگر ترکیه در ماه‌های اخیر حملات خود را در باشور کوردستان تشدید کرده است، به شدت در حال ارسال سربازان و خودروهای زرهی و حتی فراتر از آن ایجاد پست‌های بازرسی است. دولت ترکیه به ویژه بر همکاری پ‌دک در حملات اشغالگری متکی است.

انجمن گروه‌های صلح‌طلب (CPT)، یک سازمان غیردولتی ثبت‌شده در آمریکا اما مستقر در باشور کوردستان، گزارش داد که حداقل ۱۶۲ روستا تخلیه شده و بیش از ۶۰۰ روستا به دلیل حملات دولت اشغالگر ترکیه در معرض خطر تخلیه قرار دارند. همچنین خاطرنشان شد که دولت ترکیه از ابتدای سال جاری حداقل ۲۰ هزار جریب زمین را سوزانده است.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر دولت ترکیه به عمق ۵۰ کیلومتر در باشور کوردستان مستقر شده‌اند.

شایان ذکر است که گریلاهای آزادی کوردستان در ماه‌های اخیر در مجموع ۱۷ پهپاد شناسایی و مسلح ارتش اشغالگر ترکیه را ساقط کرده‌اند.