فرماندهی کل نیروهای مدافع خلق: هیچگونە ارتباطی بین نیروهای ما با انفجار استانبول وجود ندارد

فرماندهی کل نیروهای مدافع خلق اعلام نمود کە هیچگونە ارتباطی با انفجار روی دادە در میدان تاکسیم استنابول نداشتە و بە خانوادەهای افرادی کە در این جریان جان خود را از دست دادەاند، تسلیت گفت.

فرماندهی کل نیروهای مدافع خلق با انتشار بیانیەای اعلام نمود: پیش از هر چیز بە بازماندگان افرادی کە در جریان انفجار ١٣ نوامبر در میدان تاکسیم استانبول جان خود را از دست دادەاند تسلیت گفتە و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان را داریم.

در بخش دیگری از این بیانیە آمدە است:

خلقمان و افکار عمومی دمکراتیک اطلاع دارند کە نیروهای ما هیچگونە ارتباطی با این رویداد ندارند، ما هیچگاە غیر نظامیان را هدف قرار نمی دهیم و هیچ گونە اقدامی علیە غیر نظامیان را رد می کنیم. ما جنبشی برای دست یابی بە عدالت و آزادی و حق، با ایستاری کە هموارە از آن برخوردار بودەایم، یعنی همزیستی با خلقها در آیندەای دمکراتیک، آزاد و برابر در ترکیە، عمل کردەایم. بە همین دلیل هیچگاە امکان ندارد کە در ترکیە اهداف غیر نظامی را مورد هدف قرار دهیم.

کاملا بدیهی است کە در مقابل مبارزە مشروع ما، رژیم آک.پ/ م.ه.پ دچار تنگنا شدە است. خصوصا کە بە دلیل استفادە از سلاحهای شیمیایی علیە نیروهای گریلا و سوزاندن اجساد نظامیان خود کاملا رسوا شدە است. از همین رو بە منظور تغییر این وضعیت تلاش میکنند نقشەهای تاریک و مملو از توطئە را بە اجرا بگذارند. بعد از این رویداد، کوبانی را مورد هدف قرار دادند و همین مسئلە طرحهای آنان را بر ملا میکند. زمانیکە در این چارچوب بە مسئلە نگاە میشود، مشاهدە می شود کە این رویداد، رویدادی توطئە آمیز است، نشانەهای برآمدە از آن کە ادعا میکنند کورد بودە یا کسانی هستند کە از سوریە آمدەاند، نتیجە را تغییر نمیدهد. مشاهدە می شود کە از همان ابتدا این طرح توطئەای بیس نبودە است. در این بارە مهم است کە نیروهای دمکراتیک ترکیە و افکار عمومی این کشور، افقهای این مسئلە را درک کردە و برای ابهام زدایی از این رویداد رویداد، تلاش کنند.