حمله اشغالگرانه به متینا وارد مرحله‌ جدیدی شد

ه‌پ‌گ گفت‌: ‌«حمله اشغالگرانه که مورخ ۱۶ آوریل به منطقه متینا آغاز شد، با پشتیبانی ‌پ‌د‌ک وسیع‌تر شده و وارد مرحله جدیدی شده است.

مرکز مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) در ارتباط با عملیات‌ گریلاها و حملات ارتش اشغالگر ترکیه بيانيه‌ای منتشر کرد.

این بیانیه به شرح زیر می‌باشد‌: 

‌‌«در منطقه متینا‌؛

ارتش اشغالگر ترکیه در حمله اشغالگرانه خود به خطوط تپه چارچل که به سمت تپه شهید دلبرین امتداد می‌یابد، در تاریخ ۲۶ آوریل از ساعت ۲۰‌:۰۰ تا ۲۳‌:۰۰ منطقه منطقه مقاومتی گولکا را با هلیکوپترهای جنگی بمباران کرد. سپس در منطقه مقاومتی گولکا با اشغالگران در تپه شهید ازدا هلی‌برن کردند. همزمان  در روستای قدیش که تحت کنترل نیروهای حزب دمکرات کوردستان ‌‌‌‌‌‌‌‌(پ‌د‌ک) است،‌ بلدوزرهایی به سمت منطقه مقاومتی گولکا به حرکت درآمدند. ارتش اشغالگر ترکیه با پشتیبانی پ‌دک می‌خواهد این بلدوزرها را به این مناطق بیاورد و جاده‌ای درست کند و هم در منطقه مستقر شود و هم به تونل‌های جنگی حمله نماید. در چنین وضعیتی ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه مقاومتی گولکا بر تپه‌های شهید حسن، شهید سُرخین، شهید ازدا و شهید دلبرین حمله می‌کند. بدین صورت حمله اشغالگرانه ۱۶ آوریل در منطقه متینا آغاز شده و با پشتیبانی پ‌د‌ک وسیع‌تر شده و به مرحله جدیدی گذار کرده است. 

در منطقه هفتانین‌؛

در تاریخ ۲۶ آوریل نیروهای عراقی در تپه پیربلا، نَقََباشبانیک و شرانیش مستقر شده‌اند. همزمان ارتش اشغالگر ترکیه نیز در مناطق شهید کندال و کشانه به تحرکاتی دست زده است.

در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ‌؛

در تاریخ ۲۷ آوریل از ساعت ۰۸‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:۰۰ تا ساعت ۰۹‌:۰۰ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه با سلا‌ح‌های سنگین اشغالگران را هدف قرار دادیم.

در تاریخ ۲۸ آوریل در ساعت ۱۳‌:۳۰ در منطقه مقاومتی تپه جودی با سلاح‌های نیمه اتوماتیک اشغالگران را هدف گرفتیم. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه‌‌؛

در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آوریل منطقه برده‌سور واقع در حاجی‌عمران ۱ بار، مناطق مقاومتی شلازه،‌ سَره‌متینا، بشیلی و درگله در منطقه متینا ۸ بار، مناطق گوشین واقع در خاکورک ۱ بار، منطقه مقاومتی تپه شهید بهار در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ ۲ بار و در مجموع ۱۲ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شدند.

در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آوریل در مناطق مقاومتی تپه چارچل، سرمتینا، شلازه، درگله و گولکا در منطقه متینا توسط هلیکوپترها بمباران شدند.‌»