ه‌پ‌گ مشخصات دو شهید را اعلام کرد

ه‌پ‌گ مشخصات دو گریلایی که در متینا به شهادت رسیدند را اعلام کرد و گفت: «رفقای ما ساسون و ژِهات با استقامت و مبارزه خود بهترین نمونه مبارزان آپویی شدند.»

بیانیه مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق در رابطه با این دو شهید به شرح زیر است:

«۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ ما به خلق خود و افکار عمومی اعلام کردیم که در منطقه مقاومتی سردم در تپه هکاری علیه اشغالگران عملیات هماهنگ انجام گرفته است. در این عملیات ۱۲ اشغالگر مجازات شده و ۸ اشغالگر زخمی شدند و رفیق ما ژِهات با روح فدایی آپویی و جسارت و شجاعت بسیار علیه اشغالگران جنگید و به شهادت رسید. رفیق ما ساسون آسمین نیز که در همین عملیات شرکت کرده بود پس از عملیات به شهادت رسید.

رفقای ما ساسون و ژِهات با ویژگی‌های مبارز آپویی خود در زندگی و جنگ در تاریخ مبارزات ما جای گرفتند و به عنوان نمونه‌های روح فدایی آپویی در مناطق حفاظتی مدیا به اوج رسیدند. رفقای ما ساسون و ژِهات در مقابل حملات نسل‌کشی دشمن علیه خلق ما بدن خود را سپر کرده و تا آخرین نفس به صورت فدایی در مبارزات آزادی‌خواهانه خلقمان شرکت کردند. آنها با موضع‌گیری و مبارزات خود به نمونه مبارزان فدایی آپویی تبدیل شدند.

ما در ابتدا به خانواده عزیز رفقایمان ساسون و ژِهات و به همه خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت گفته و یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که یاد آنها را در مبارزات خود زنده نگه خواهیم داشت.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: ساسون آسمین

نام و نام خانوادگی: مراد اوچک

محل تولد: وان

نام مادر و پدر: سینم/ جعفر

زمان و مکان شهادت: ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴/ متینا

*** ***

**** ****

نام سازمانی: ژهات باگوک

نام و نام خانوادگی: مهمت گوموش

محل تولد: آمد

نام مادر و پدر: بدیعه/ فرات

زمان و مکان شهادت: ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴/ متینا

*** ***

***** *****