تصویر

ه‌پ‌گ‌: تا به آخرین گلوله، فدائیانه جنگیدند

ه‌پ‌گ مشخصات شهدای منطقه بوتان را اعلام کرد و گفت‌: ‌«رفقای ما به شیوه‌ای قهرمانانه جنگیدند، آخرین گلوله را برای خود نگه داشتند و برای اینکه بدست دشمن اسیر گرفته نشوند، فدائیانه به شهادت رسیدند.»

اعلام مشخصات شهدا

بیانیه مرکز مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) به شرح زیر است‌‌:

‌«مبارزان فدائی آپوئی، رفقای ما، خبات جودی و زَمانی آمانوس  در روز ۱۷ اوت ۲۰۲۴ در منطقه کَلا مَم بوتان در نتیجه حمله هوایی به شهادت رسیدند. آن منطقه پس از شهادت رفقایمان، خبات و زمانی با هواپیماهای جنگی و هلیکوپترهای تهاجمی بشدت بمباران شد و حملات اشغالگرانه در آن آغاز شد. روز ۱۸ اوت ۲۰۲۴ در میان اشغالگران که شروع به حمله کرده بودند و رفقای ما، فرمانده فدائی سرحد ژیهات و مبارز فدائی ییلماز درسیم که به منظور مداخله در عملیات‌های دشمن تحرکاتی را انجام داده بودند، جنگ روی داد. جنگ دشوار میان اشغالگران و رفقای ما، ساعت‌ها به طول انجامید. ارتش اشغالگر ترکیه که متوجه شد نمی‌تواند با مبارزان فدائی رهبر آپو بجنگد با هواپیماهای جنگی، منطقه‌ای را که رفقای ما در آن مستقر بودند را بمباران کرد. رفقای ما علیرغم این حملات نیز، دوباره قهرمانانه جنگیدند، آخرین گلوله را برای خود نگه داشتند و برای اینکه بدست دشمن به اسیر گرفته  نشوند، فدائیانه به شهادت رسیدند.

فرماندار فدائی آپوئی، رفیق سرحد ژیهات و مبارزان فدائی آپوئی، رفقا ییلماز، خبات و زمانی، انقلابیونی فدائی هستند که وظایف دشوار جنگ انقلابی خلق و عصری که در آن را قرار داریم را بصورتی ژرف احساس کرده بودند. این مبارزان که برای دفاع از موجودیت خلق‌ما و محقق کردن آزادی‌ خلق‌مان به عضویت صفوف آزادی درآمده بودند،‌ علیه هرگونه عدم امکانات و موانع دشوار، با هوشمندی بسیار مقاومت کردند. رفقای جسور، اصیل و دلیر در هر عرصه‌ای که به کار و کنش پرداختند از دل و جان رنجی بسیار کشیدند، هرگونه مسئولیت‌های خطرناک را برعهده گرفته و قلب و مغز خود را برای پیروزی مبارزه متمرکز کردند. آن رفقا که یکی از دیگری ارجمندتر می‌باشند، مبارزانی هستند که براساس خط فدائی به ژرفا دست یافته، حرفه‌ای شده و خود را با روح فدائی آپوئی قدرتمند ساختند. آن قهرمانان بزرگ که در هر لحظه از مبارزه خود، ترس و خوف به دل دشمن قاتل انداختند، با شهادت‌شان نیز به کابوس دشمنان مبدل شده و نام خود را در تاریخ مبارازتی ما حک کردند تا فراموش نشوند.‌

چهار رفیق ما که ارجمندترین فرزندان خلق‌ما هستند، حماسه‌ای نوین از چهاریاران را به نگارش درآورند و به شهادت رسیدند. ما قول می‌دهیم که پیرو راه رفقای خود، ‌موضع آنان و مبارز فدائی بودنشان را بدون تردید،‌ برای خود نمونه قرار دهیم و تا زمانیکه انتقام آنان را بگیریم و اهداف آنان را عملی و محقق کنیم، بی‌وقفه مبارزه کرده و یاد خاطره آنان را همیشه زنده نگه داریم.

با ابراز این احساسات، ما به خانواده‌های محترم رفقای شهید و خلق‌ میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید به شرح زیر است‌‌:

نام و نام خانوادگی‌: سرحد ژیهات

کد سازمانی‌: وِیسَل سَوینچ

زادگاه‌: آگری

مادر و پدر‌: مَلَک - عبدالغفور

زمان و مکان شهادت‌: ۱۸ اوت ۲۰۲۴ / بوتان

‌*****

نام و نام خانوادگی‌: ییلماز دَرسیم

کد سازمانی‌: بارِش کارتال

زادگاه‌: شرنخ

مادر و پدر‌: فاطمه – عبدالله

زمان و مکان شهادت‌: ۱۸ اوت ۲۰۲۴ / بوتان

*****

نام و نام خانوادگی‌: خبات جودی

کد سازمانی‌: رشید چَویک

زادگاه‌: شرنخ

مادر و پدر‌: سعادت - مسلم

زمان و مکان شهادت‌: ۱۷ اوت ۲۰۲۴ / بوتان

*****

نام و نام خانوادگی‌: زَمانی آمانوس

کد سازمانی‌: سرحد گوزل

زادگاه‌: مِردین

مادر و پدر‌: مُلکیه - عمر

زمان و مکان شهادت‌: ۱۷ اوت ۲۰۲۴ / بوتان.‌»

*****