هیئتی از دولت آلمان از شنگال دیدن کرد

هیئتی از دولت آلمان از شنگال دیدن کرد. این هیئت با بیان اینکه مهاجرت برای ایزدخان راه حل نیست اعلام کرد که برای بازسازی شنگال ۱۵ میلیون یورو اختصاص داده‌اند.

هیئتی از پارلمان آلمان پس از دیدار روز گذشته با عبدالقادر دخیل استاندار موصل و گفتگو در مورد بازسازی شنگال، امروز از شنگال دیدن کرد.

هیئت آلمانی به ریاست فرانک شوابه، نماینده حزب حاکم سوسیال دموکرات به شنگال سفر کرد.

پس از بازدیدها و جلسات، فرانک شوابه نماینده حزب سوسیال دموکرات، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

فرانک شوابه یادآور شد که تعداد زیادی از ایزدی‌ها در آلمان وجود دارند و دولت تلاش می‌کند تا از آوارگان ایزدی حمایت کند گفت: «اما پیام اصلی این است که ما حاضریم هر کاری لازم است انجام دهیم تا اوضاع در شنگال بهبود یابد. بدین منظور ما دیدارهایمان را با دولت عراق و دولت اقلیم کوردستان ادامه می‌دهیم و مذاکرات ما ادامه دارد تا مکانیزم‌های مناسب برای کمک را بیابیم.»

نماینده حزب سوسیال دموکرات از اختصاص ۱۵ میلیون یورو برای بازسازی شنگال خبر داد و گفت: «این کمک‌ها برای بازسازی خانه‌ها و تامین آب مصرف می‌شود.»

فرانک شوابه با یادآوری اینکه گذشته بسیار دردناک و سختی در شنگال سپری شد، اما امید به آینده‌ای امن وجود دارد، گفت: «مهاجرت و برگزیدن آوارگی راه حل مناسبی نیست.»

این نماینده پارلمان آلمان با بیان اینکه مهاجرت ایزدی‌ها برای ایزدخان وضعیت نامناسبی ایجاد خواهد کرد گفت: «خواهش می‌کنم دست به دست هم دهیم و آینده روشنی را در اینجا بسازیم.»