ک.ج.ر: خانوادەها باید علیه مسمومیت دخترانشان سکوت نکنند

شورای هماهنگی جمعیت جوانان روژهلات کوردستان (ک.ج.ر) درباره مسمومیت دختران در مدارس روژهلات کوردستان و ایران بیانیەای صادر کرد.

متن اطلاعیە جمعیت جوانان روژهلات کوردستان:

خانواده‌ها باید علیه مسمومیت دخترانشان سکوت نکنند

ابتدا با نام و یاد نیکا شاکرمی، اسرا پناهی، سارینا ساعدی، مهسا موگویی، سارینا اسماعیل‌زاده و همه شهدای زن، جوان، محصلین و تمام شهدای راه حقیقت انقلاب کە پیشاهنگی انقلاب ژن ژیان ئازادی را برعهدە دارند گرامی می‌داریم.

قیام و مقاومت تاریخ روژهلات کوردستان و ایران که با اندیشه و فلسفه رهبر آپو روشن و روشنتر شده است، پس از شش ماه وارد مرحله جدیدی از مبارزه شدە است. ضدیت و سرکوب رژیم اشغالگر ایران برای اینکە واکنش جامعە را تضعیف کند، هر روز از شیوە و راهکارهای ویژه جنگی استفاده می‌کند تا با این اعمال آخرین دست و پا زدن‌های لحظات پایانی حکومت خود را انجام می‌دهد. این نشان‌دهنده اوج ضعف دولت-ملت است که واقعیت نابودی خود را با آن می‌پوشاند.

با وجود حملات گسترده رژیم، با دستگیری، شکنجه و افزایش اعدام‌ها، شاهد این هستیم که سیاست اشغالگری و نسل‌کشی رژیم به نتیجه نرسیده است. از این رو به دانش‌آموزان روی آورده و به مدارس دخترانه حمله کرده است. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که پیشگامان انقلاب ژن ژیان ئازادی، جوانان هستند. در بین جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان فعالیت برجسته‌ای داشتەاند. خودسازماندهی دختران دبیرستانی و دانشگاهی و به خیابان آمدن آنها یک رویداد تاریخی-اجتماعی است که به کابوس حاکمیت نیم قرن گذشتە ولایت فقیە  تبدیل شده است. می‌توان گفت برای اولین بار در تاریخ ایران دانش‌آموزان وظیفه واقعی خود را برعهده گرفته‌اند و با قدرت و اراده پولادین خود مدارس و خیابان‌ها را به خروش آوردەاند. این نیروی مترقی ثابت کردند که صاحبان واقعی دانشگاه و مدارس و خیابان‌ها، جوانان این کشور هستند و جایی برای مزدوران دولتی مانند بسیج نگذاشتەاند.

دختران دبیرستانی، عرصەای مانند مدرسه که هزاران سال است حکومت آن را جولانگاە خود قرار دادە و بە راحتی در آن بە ظلم و ستم ادامە می‌داد، آن را از دست ستمگران پس گرفتند و به معلم واقعی یعنی جامعه تقدیم کردند. از دست دادن عرصه‌ای مانند آموزش و پرورش برای حاکمیت هراسناک و رژیم را بە سوی نابودی می‌برد. لذا رژیم سعی در انتقام گرفتن از دانش‌آموزان دارد و با مسموم کردن دختران دبیرستانی ناجوانمردانه به آنها حمله می‌کند و می‌خواهد پیشاهنگان انقلاب را از بین ببرد و عرصە مبارزە را از آنان پس بگیرد. خانواده‌هایی که از فرزندانشان صیانت بعمل می‌آورند نیز مورد سرکوب و ضرب و شتم قرار می‌گیرند. زیرا آنها با پلان و برنامە‌ریزی و بصورت آگاهانه این اماکن را  مورد حملە قرار دادەاند تا رژیم بتواند هژمونی حاکم بر مردم و جامعه را دوباره برقرار کند.

بدین منظور به عنوان جمعیت جوانان روژهلات کوردستان و جمعیت زنان جوان روژهلات کوردستان و ایران، مسمومیت دختران مدرسەای و دانشجو را که با شعار ژن ژیان ئازادی در اوج مقاومت در برابر فاشیسم و اشغالگری قرار دارند، همانند حملاتی کە با سلاح شیمیایی بر ضد گریلاهای آزادی کوردستان در منطقە زاپ، آواشین و متینا صورت می‌گیرند، قلمداد کردە و آن را محکوم می‌کنیم. زیرا مسمومیت و استفاده از هر نوع سلاح ضد بشری از جمله سلاح‌های شیمیایی یک فرهنگ فاشیستی و مردسالارانه است که از هیتلر و صدام شروع شده و با اردوغان و خامنەای به شکلی ظالمانه ادامه دارد. بنابراین بعنوان خلق کورد با بوی و استشمام گاز شیمیایی و روش‌های جنگ ویژه بیگانه نیستیم. لذا مخالفان خلق کورد و دموکراسی در این ضمینەها در رویا سیر می‌کنند، که با انجام این کارها می‌توانند جوانان، زنان کورد و ملتهای آزادیخواه را از مبارزه‌شان منصرف کنند. اشغالگران کوردستان سالهاست که با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در کوهستانها علیه دختران و گریلاهای جوانان به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، بە این دلیل هرگز در جبهەهای مقاومت و مبارزه خلق مانند مدارس دخترانه به نتیجه نخواهند رسید.

بنابراین ما به عنوان نیروی پیشرو جوانان بر این سوگند تاکید می‌کنیم که این حملات وحشیانه و غیرانسانی را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت و با حمایت و همبستگی با جوانان انتقام این توطئەهای شوم را خواهیم گرفت.

همچنین از همه جوانان به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان میخواهیم در برابر این حملات سکوت نکنند و متحدانه به خیابانها بیایند تا عاملان قتل‌عام و این جنایات را که میخواهند جامعە جوانان و زنان جوان را سرکوب کنند، مجازات کنند و لازم است تا خانوادەها در این دوران سخت از فرزندان خود حمایت کنند و صفوف انقلاب را تقویت کنند.