تصویر

ماک به پلیس و سیستم دوربین‌نظارتی در گَوَر حمله کرد

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) اعلام کردند که دو عملیات جداگانه را علیه نیروهای دولتی ترکیه در شهر گَوَر جولمرگ انجام داده‌اند.

عملیات‌های ماک

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) در بیانیه‌ای کتبی اعلام کردند: «روز ۲۲ سپتامبر، حوالی ساعت ۲۲:۰۰ شب، مبارزان ما به پلیس اشغالگر که در محله اورمان شهر گور در حال بررسی اوراق هویتی شهروندان بودند، حمله کردند.

در مورد جزییات عملیات‌ در بیانیه این موارد گفته شده است: «مبارزان ما به شدت اشغالگران را با مواد منفجره دست ساز و شلیک هوایی مورد هدف قرار دادند. اشغالگران که پس از این عملیات دچار ترس شدید شده بودند، به سرعت سوار خودروهای خود شدند و به داخل کلانتری گریختند. تعداد اشغالگرانی که در نتیجه این عملیات زخمی شده‌اند احراز نشده است.»

همچنین در مورد عملیات دیگری که در همان روز انجام شد نیز اعلام شد: «شب ۲۲ سپتامبر، مبارزان ما در محله کیشلای گور، عملیاتی را علیه سیستم دوربین‌های نظارتی اشغالگران انجام دادند. در نتیجه این عملیات، سیستم دوربین نظارتی اشغالگران منهدم شد.»

مبارزان ماک گفتند: «ما به عنوان مبارزان آزادی خلق کوردستان یک بار دیگر می‌گوییم: ما به اشغالگران اجازه جولان نخواهیم داد. دولت فاشیست ترکیه که به کثیف‌ترین و غیراخلاقی‌ترین شکل به خلق ما و رهبر آپو حمله می‌کند باید این را بداند. هر کجا که باشیم به عملیات‌های خود علیه اشغالگران و مزدوران آنها ادامه خواهیم داد. امروز روز ایستادگی در برابر رژیم جنگ ویژه با روحیه جنگ خلق انقلابی و رسیدن به آزادی است.»