مردم شهر آمد قبل از عید بر مزار شهدای راه آزادی حاضر شدند

مردم شهر آمد بر مزار شهدا حاضر شدند. در این بازدید از مزارها مشخص شد که آرامستان‌های ایلکا‌ و سیس واقع در شهر لیجه تخریب شده‌اند.

با پیشگامی کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک (ک‌ج‌د)، جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ)، حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)، حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ)، انجمن حمایت و کمک به خانواده‌هایی که بستگان خود را در مهد تمدن‌ها از دست داده‌اند (مِبیا-دَر) همراه با چند سازمان و انجمن دیگر به آرامستان شهدای راه آزادی رفتند.

خانواده‌هایی که در منطقه‌ی لیجه به آرامستان سیس شهر آمد رفته‌اند، دیده‌اند که آرام‌گاه‌ها تخریب شده‌اند، به این سبب دست به اعتراض زدند. خانواده‌ها پیام ‘در برابر این ناعدالتی و وحشی‌گری خواهیم ایستاد’ را تکرار کردند.

محمد امین کلچ ریاست مشترک مِبیا-دَر در رابطه با شهدای آزادی‌خواه و دمکراسی‌خواه اعلام کرد که آن‌ها در راه زندگی شکوهمندانه جان‌باختند. در ادامه کلچ گفت: «شهدا همیشه در دل ما باقی خواهند ماند، ما همیشه فلسفه‌ی و راه آن‌ها را که به خاطر آن جان خود را فدا کردند، زنده نگه خواهیم داشت. وظیفه‌ی ما این است که تا زمانی که به اهداف آن‌ها دست‌یابیم، تسلیم نشویم و به مبارزه ادامه دهیم، دشمنان ما خوب بدانند، مهم نیست هر کاری انجام دهند، اگر هزاران سال نیز به حمله بپردازند، مقاومت ما پیروز خواهد شد.»