مردم شرنخ در اعتراض به غصب اراده در این عید تجمع کردند

سیاستمداران و مردم در شرنخ، در جریان تحصنی که توسط حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) علیه غصب اراده راه‌اندازی شده بود، به مناسبت عید گرد هم آمدند. تجمع‌هایی که در مقابل شهرداری‌های سلوپیا، جزیر و هَزَخ برگزار شد نیز شاهد برگزاری جشن بود.

در این برنامه با حضور عایشه‌گل دوغان، سخنگوی دم پارتی، زَکی ایرمَز و نوروز اویسال اصلان، نمایندگان پارلمان شرنخ و شهروندان پیامی برای صیانت از اراده مردم دادند.

نوروز اویسال اصلان، نماینده‌ پارلمانی دم پارتی که در عید‌دیدنی که در مقابل شهرداری جزیره برگزار شده بود، گفت: «تحت این ظلم و ستم و بی قانونی در جغرافیای کوردستان، جشن‌های ما طعم جشن را ندارند.» نوروز اویسال اصلان با بیان اینکه تحصن‌ها علیه غصب شهرداری جولمرگ ادامه دارد، تاکید کرد که مردم کوردستان هم عید و هم تحصن را با هم ادامه می‌دهند.

نوروز اویسال با جلب توجه به کنش‌های انجام شده در زندان‌ها گفت: «هزاران رفیق ما در زندان‌ها برای آزادی آقای عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد در تحریم هستند. آنها به خانواده‌های خود زنگ نمی‌زنند، عیدشان را تبریک نمی‌گویند، آنها برای ملاقات حاضر نمی‌شوند.» وی همچنین تصریح کرد که عید واقعی زمانی فرا می‌رسد که جنگ و ظلم در کوه‌های کوردستان پایان یابد.

هَزَخ

نماینده پارلمانی زکی ایرمز در مراسم جشن عید در شهرداری هزخ گفت: «امیدوارم این عید منجر به آزادی مردم کورد شود، امید ما قوی است و قطعا پیروز خواهیم شد.» ایرمز تاکید کرد که روزهای روشن با پارادایم آزادی و برابری نزدیک است.

سلوپیا

در جشنی که در مقابل شهرداری سلوپیا برگزار شد، عایشه‌گل دوغان، سخنگوی دم پارتی و سایر اعضای حزب شرکت کردند. با جلب توجه به تحصن‌هایی که در جشن عید نیز علیه قیم ادامه دارند و اعلام شد که مردم از اراده خود صیانت خواهند کرد.