نامه جمعیت خانواده شهدا و مفقودین به بارزانی: جنازه گریلاهایی را که کُشتید به خانواده‌هایشان پس دهید

جمعیت خانواده شهدا و مفقودین با اشاره به تحصن یک ماهه مادران صلح در دروازه مرزی سمالکا برای تحویل گرفتن اجساد فرزندان خود از پ.د.ک دعوت کرد که به خواسته‌های مادران کورد پاسخ دهد

جمعیت خانواده شهدا و مفقودین (کوماو- KOMAW) در نامه‌ای از پ.د.ک خواست تا اجساد گریلاهایی را که در کمین‌گذاری منطقه خلیفان به شهادت رسانده بود به خانواده‌های آنان بازگرداند.

نامه کوماو به این شرح است:

"دو ماه پیش یعنی در ٢٨-٢٩ آگوست ٢٠٢١ در منطقه خلیفان در مسیر راه ٧ گریلا کمین‌گذاری کردند. حقی زیلان که به سلامتی از این کمین نجات یافته بود جزئیات خیانت کثیفتان را به وضوح افشا کرد و اعلام نموده است که یک هوال را زخمی و ۵ هوال دیگر وی به شهادت رسیده‌اند و شما هر شش تن را از محل درگیری خارج کرده‌اید.

پیش از این نیز ٣ گریلای ه.پ.گ که به این منطقه نزدیک شده بودند باز هم با کمین نظامیان شما روبرو شده و آنان را شهید کردید. شما هنوز در مورد سرنوشت این ٣ گریلا هیچ توضیحی نداده‌اید!

در مقابل این موضع منفی شما مادران صلح برای تحویل گرفتن جنازه‌های گریلاهایی که فدائیان کوردستان هستند در مرز روژاوا -باشور یعنی در دروازه مرزی سمالکا دست به تحصن زده‌اند.

پیام ما به سرکرده‌های پ.د.ک که حکومت باشور را در دست دارند این است که پاسخی صحیح را به خواسته‌های مادران صلح بدهید، ملت کورد همصدا با مادران صلح است و ده‌ها سازمان، نهاد و شخصیت خواستار پس دادن جنازه‌های فرزندان شهید آنان هستند.

ما می‌خواهیم یادآور شویم که شما در مقابل این پرسش قرار گرفته‌اید؛ یا اینکه به اراده و خواسته مادران صلح و خلق کوردستان گوش داده و راه صحیح را برمی‌گزیدند؛ یا طبق خواسته رژیم استعمارگر و قاتل ترک عمل می‌کنید، راه بیشرفی را برمی‌گزینید و به نسل‌کشی آنان ادامه می‌دهید؟

در حضور شورش، تولهلدان، آخین، بروسک، سَردَم و سَروَر همچون شهیدان خلیفان، ما یاد و خاطره تمامی شهیدان کوردستان را گرامی می‌داریم و مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده، همرزمان و خلق کوردستان اعلام می‌کنیم."