ریاست مشترک ک‌ج‌ک: حمله به استانبول نشان می‌دهد دولت ترکیه نقشەهای پلید دیگری دارد

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان با انتشار بیانیه ای حمله به غیرنظامیان در استانبول را به شدت محکوم کرد. در این بیانیە متهم کردن کردها از سوی دولت ترکیه را در راستای ایجاد زمینەای برای اجرای نقشەهای پلید و اشغال روژاوا قلمداد کردە است.

در این بیانیە ک‌ج‌ک تصریح کرده است کە این دولت ترکیە است کە بە نسل‌کشی و جنایت و کشتار دست می زند و نه جنبش کردها که برای انسانیت و آزادی می‌جنگد.

ریاست مشترک ک‌ج‌ک ضمن ابراز تأسف عمیق از تلفات جانی و جراحات وارد آمدە بر غیر نظامیان در جریان انفجار دو روز پیش استانبول بە نمایندگی از سوی جنبش آزادی کردستان و خلق کورد با بستگان قربانیان همدردی کرد.

ک‌ج‌ک در بیانیه خود به تلاش دولت ترکیه برای منتسب کردن حمله به غیرنظامیان در استانبول به کردها اشارە کردە و اعلام نمود این اتهامات در راستای کتمان حقیقت و زمینە سازی برای تحقق نقشەهای پلید دولت ترک است. این بیانیه همچنین می افزاید دولت ترکیه منعکس‌کننده حقیقت نیست و محافل رسانە ای، روشنفکران، دموکرات‌ها، مطبوعات و سازمان‌ها حتی با یک ارزیابی سطحی می‌توانند حقیقت ماجرا را فاش کنند. کنفدرالیسم جوامع کردستان می‌گوید دولت ترکیه سوگند یاد کردە است که جنبش آزادیخواه کردها را نابود کند و به نسل‌کشی کردها بپردازد، بنابراین تمام ثروت ترکیه و ارزش‌های انسانی را صرف نابودی کردها کردە و با قتلعام و اشغالگری به سوگند خود عمل میکند.

این  بیانیه تصریح می‌کند دولت ترکیه که با نفرت‌انگیزترین جنگ‌افزارهای کشتار جمعی و انواع روش‌های پلید نتوانسته است در برابر جنبش آزادیخواه کردستان به پیروزی برسد و جنایات جنگی آن و حتی لحظات سوزاندن جسد نظامیان کشته شده‌اش آشکار شدە است، اکنون نقشەهای پلید دیگری در سر دارد و برای فرار از بحران در حال زمینه‌سازی برای هجوم به روژاواست.

کنفدرالیسم جوامع کردستان خاطرنشان کرد دولت ترکیه عامل این حمله را عامدانه از اهالی روژاوا یا سوریه معرفی کرد اما صرف نظر از اینکه حمله به دست چه کسی انجام شده باشد، کورد یا غیر کورد، این حمله و این شخصی هیچگونە ارتباطی با جنبش ما و نیروهای انقلابی روژاوا ندارد. جنبش ما هرگز نمی تواند با اقداماتی که غیرنظامیان را هدف قرار میدهد، ارتباطی داشته باشد. ما جنبشی هستیم که در برابر حملات نسل‌کشی اتحاد فاشیستی "آک‌‌پ- م‌‌ه‌پ" مقاومت می کنیم و می خواهیم راه‌حلی دمکراتیک برای مسئله کورد و دمکراسی در ترکیه پیدا کنیم. همه در ترکیه این واقعیت را می دانند.