صالحه زورلو: اول مه روز ایستادگی در برابر این نظام است

صالحه زورلو رئیس مشترک شعبه شماره یک سندیکای Egitim-Sen در آمد اظهار داشت که تا زمانی که همه رفقایشان که با توسل به قانون KHK اخراج شده‌اند به کار خود بازگردند، به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

پلتفرم شعبه‌های آمد کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری عمومی (KESK) به فعالیت خود برای بازگرداندن کارگران دولتی که با احکام حاکمیت قانون (KHK) اخراج شده‌اند و همچنین برای لغو ماده ۳۵ ادامه می‌دهد. در بحبوحه چنین مبارزه‌ای، تدارکات اتحادیه‌ها و کنفدراسیون‌ها برای روز اول ماه مه، روز کارگر نیز آغاز شده است.

صالحه زورلو رئیس مشترک شعبه اول آمد ایگیتیم سن، از سختی‌ها و مشکلات کارگران دولتی اخراجی و روز اول ماه مه روز کارگر صحبت کرد و گفت: «دولت به ویژه در منطقه ما، طبقه متوسط ​​و کارگران را در تنگنا می‌گذارد. آخرین مورد در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. ما کارگران شاهد این بودیم. پس از کودتا، اتحادیه‌های نزدیک به «جماعت‌ها یا همانا طریقت‌ها» اخراج شدند. در این موضوع ما قبلاً از جماعت انتقاد کرده‌ایم، اما اتحادیه‌های کارگری ما نیز در این جریان قرار گرفتند که این وضعیت بسیار مضحک است. طی این روند، ۴۸۳۰ عضو KESK اخراج شدند. دلیلی برای این اخراج‌ها وجود نداشت. تا مدت‌ها هیچ دلیلی ذکر نشد. این کمیسیون که کمیسیون OHAL نام داشت، سال‌ها نتوانست تشکیل جلسه دهد. دوستان ما مدت‌ها منتظر تصمیمات کمیسیون OHAL بودند. این فرآیندی بود که در آن قانون اساسی نقض شد و این روند از طریق احکامی در حاکمیت قوانین مدیریت شد.»

فعالیت‌های ما ادامه دارد

صالحه زورلو از عدم بازگشت کارگران اخراج شده بر خلاف قانون خبر داد و گفت: «پس از اخراج، هر هفته اقدام می‌کنیم و مبارزه ما تا بازگشت دوستان به کار ادامه خواهد داشت.»

صالحه زورلو خواستار شرکت در میتینگ منطقه‌ای که در اول ماه مه در اِلح برگزار می‌شود شد و گفت: «اول ماه مه نه تنها برای ما کارگران همچون عید است، بلکه روزی است که هر ساله سعی می‌کنیم آن را با شور و شوق جشن بگیریم. روز مبارزه برای کارگران است. امسال را با میتینگ‌های منطقه‌ای جشن خواهیم گرفت. بیایید با هم در اِلح ملاقات کنیم. بیایید با هم مبارزه خود را اعلام کنیم. اول مه روز همه ماست، روز ایستادگی همه ما در مقابل این نظام است.»