توده خلق از آرامگاه شهدا در مخمور دیدار کرد

اهالی اردوگاه پناهندگان مخمور به مناسبت عید قربان از آرامگاه شهدا دیدن کردند.

مراسم یابود شهدا

اهالی اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی ‌(مخمور) به مناسبت عید قربان به پیشاهنگی نهاد خانواده‌های شهدا در مکان این نهاد گردهم آمدند و تا آرامگاه شهدای یک راهپیمایی دسته‌جمعی را انجام دادند.

پس از اینکه توده خلق به آرامگاه شهدا رسید، شمع‌هایی را روشن کرد و برای ادای احترام به یاد تمام شهدای جنبش آزادی کوردستان یک دقیقه سکوت کرد. سپس به عنوان یکی از اعضای خانواده‌های شهدا این اردوگاه، محمود زِوکی سخنرانی کرد.

محمود زِوکی عید قربان را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، گریلاهای آزادی‌بخش، شهدای انقلاب و خلق آزادی‌خواه تبریک گفت و بیان داشت‌: ‌«عید قربان جشن صلح، برادری و سازش است. ما در جهان اسلام این عید را جشن می‌گیریم. اما به مثابه خلق کورد در آرامگاه شهدا و در مقابل درهای زندان این روز را جشن می‌گیریم. جنبشی که بیش از همه برای صلح و آزادی هزینه داده است، جنبش آزادی کوردستان است. ما بر این باوریم که به یُمن شهدای خود که اکنون در کنار مزارشان ایستاده‌ایم،‌ آزادی کوردستان را خواهیم دید. باوری ما این است که عید بعدی را در کنار رهبر آپو و مبارزان آزادی بروی دیوارهای سور شهر آمد،‌ عید خود را جشن می‌گیریم.‌»

توده خلق با سردادن شعارهای ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست»، ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» این مراسم را به پایان رسید.