یاد زنان روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین در سلیمانیه گرامی‌ داشته شد

یاد زنان روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیروبهاالدین که از سوی دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند در ۴۰مین روز از شهادت آنان در شهر سلیمانیه گرامی داشته شد.

در نمایندگی شرکت چَتر ‌(چتر کمپانی) مراسم چهلم شهادت زنان روزنامه‌نگار مطبوعات آزاد، گلستان تارا و هیرو بهاالدین برگزار شد. در شخصیت هر دو زن شهید روزنامه‌نگار یاد تمامی شهدای مطبوعات آزاد در این مراسم گرامی داشته شد.

این مراسم با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای مطبوعات آزاد و شهدای جنبش آزادی کوردستان آغاز شد. سپس از سوی رفیق و همکار روزنامه‌نگاران شهید، گلستان تارا و هیرو بهاالدین، شوخان میرزا پیام زنان مطبوعات آزاد را قرائت کرد.

در این پیام گفته شده است‌: ‌«گلستان تارا و هیرو بهاالدین شهدای راه حقیقت هستند. مطبوعات آزاد از راه و آرمان مبارزه آنان صیانت خواهد کرد. زمانیکه علیه این مبارزه،‌ حملات وحشیانه انجام می‌شود، گلستان تارا و هیرو بهاالدین در دل تمامی ما از نو زنده می‌شوند. ما زنان به هر دو زن شهید روزنامه‌نگار افتخار می‌کنیم، زیرا آنان زنان اصیل این میهن هستند و هرگز از یادها فراموش نمی‌شوند.

رفیق هیرو بهاالدین بی‌وقفه خود را توسعه می‌داد. ما به مثابه زنان، یاد و خاطره و مبارزه هیرو بهاالدین را همیشه زنده نگه ‌خواهیم داشت و آن را حیاتی خواهیم ساخت. ما به مثابه زنان مطبوعات آزاد بر صدای حقیقت اصرار می‌ورزیم. لازم است برای دفاع از زنان روزنامه‌نگار، اتحادیه مشترک زنان بنیانگذاری شود.‌»

سپس پیام مادر شهید هیرو بهاالدین خوانده شد و چنین گفته شد: ‌«من از خدای خود درخواست دارم که حق دختر من را بگیرد و رژیم ترکیه را از میان بردارد. اردوغان یک فرزند کورد و مسلمان را به شهادت رساند.‌»

پیام خانواده شهید گلستان تارا نیز به‌وسیله تماس تصویری برای حاضرین به نمایش گذاشته شد. همچنین یک مستند در رابطه با زندگانی و مبارزه شهدا، گلستان تارا و هیرو بهاالدین نمایش داده شد.

همچنین در مراسم چلهم شهادت زنان روزنامه‌نگار مطبوعات آزاد گلستان تارا و هیرو بهاالدین، پیام سندیکای روزنامه‌نگاران از سوی هانا شوانه قرائت شد، در این پیام آمده است‌‌: ‌«قتل زنان روزنامه‌نگار، قتل حقیقت و واقعیت است. سندیکای روزنامه‌نگاران مسئولانه صدای اعتراض خود علیه این ناحقی‌های بزرگ برضد تمام روزنامه‌نگاران و به ویژه نیز علیه روزنامه‌نگاران زن، بلند می‌کند و به تمام طرفین می‌رساند. گلستان تارا و هیرو بهاالدین دو نام هستند که همیشه در میان ما زنده خواهند ماند.‌‌»

مدیریت مرکز مترو ‌(مترو سِنتِر‌)، دیاری محمد نیز گفت‌: ‌‌«براثر جنایات جنگی که دولت اشغالگر ترکیه در ۳۰ روز گذشته انجام داده است، صدها شهروند غیرنظامی به شهادت رسیدند. وضعیت روزنامه‌نگاران به سوی پیشرفت قرار دارد. پیام من به نیروهای اشغالگر اینست که آنان هرگز نخواهند توانست این مبارزه را شکست دهند.‌»

مُلای آیینی، مُلا نادر نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«ما باید درک کنیم که دشمن‌مان دست خود به سوی فرزندان‌مان و به ویژه‌ نیز زنان و روزنامه‌نگاران ما دراز می‌کند. آنان در سراسر جهان دارای وضعیتی ویژه هستند، تحت حفاظت می‌باشند. اما دشمنان‌ما به چنین اعمالی علیه آنان دست می‌زند و اینگونه اثبات کرده‌اند که دشمن دین و اخلاق می‌باشند. دشمن فرهنگ،‌ زبان و انسان‌های این میهن هستند. به همین علت هیچ بهانه‌ای برای توجیه عملی شدن چنین حملاتی علیه خلق کورد وجود ندارد.‌‌»

در پایان این مراسم هنرمند، استاد سید مهرداد مُشَعشَعی با اجرای آوازهایی گوش‌نواز برای مشارکت کنندگان، هنرنمایی کرد.