ی‌ر‌د: رفیق گلستان و رفیق هِرو نوری شدند که هرگز خاموش نمی‌شود

کوردیناسیون ی‌ر‌د با بیان اینکه تلاشگران مطبوعات آزاد در یک حمله وحشیانه به شهادت رسیدند گفت: «بی شک رفیق گلستان و رفیق هِرو که صدای حقیقت بودند، روشنگر و هدایت کننده خلق و زنان کورد خواهند بود. آنها نوری هستند که هرگز برای ما خاموش نخواهد شد.»

بیانیه ی‌ر‌د

کوردیناسیون اتحادیه مطبوعات دموکراتیک (ی‌ر‌د) در خصوص حمله ارتش اشغالگر ترکیه به خبرنگاران در سلیمانیه بیانیه کتبی صادر کرد.

ی‌ر‌د گفت: «دولت نسل‌کش ترکیه در طول ۱۰۰ سال سیاست نسل‌کشی خود علیه خلق کورد موفق نبوده است، بنابراین دیوانه شده است. اینک دولت ترکیه حملات نسل‌کشی خود را با حمایت دولت عراق و شبکه خیانت بارزانی افزایش داده است. او برای رسیدن به این هدف در تلاش است تا همه کوردهایی را که در هر نقطه از کوردستان برای آزادی و هستی می‌جنگند، بکشد.»

در بیانیه ی‌ر‌د همچنین آمده است: «بر این اساس بارزانی‌ها خیانت به خلق کود را شرط بقای خود قرار داده‌اند و با عاملیت و نوکری بارزانی‌ها، همکاران ما در مطبوعات آزاد، گلستان تارا و هِرو بهاالدین در یک حمله ناجوانمردانه به شهادت رسیدند. از دو همرزم شهیدمان با عشق و احترام و سپاس بی‌پایان یاد می‌کنیم و به خانواده‌های وطن‌دوستشان، خلق ما، همه زنان و همه کسانی که برای آزادی می‌جنگند تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان از جمله رفیق رِبین بَکر شفای عاجل آرزو می‌کنیم.»

در بیانیه ی‌ر‌د موارد زیر بیان شده است:

«ما به خوبی دولت قاتل ترکیه و شبکه خیانت بارزانی را می‌شناسیم، آنها از حقیقت می‌ترسند و به همین دلیل این حمله را انجام دادند. ما به وضوح به آنها می‌گوییم که باز هم بترسند!  علیرغم حملات بی‌امان شما، ما تلاشگران حوزه مطبوعات آزاد هرگز نترسیدیم. برعکس، عزم ما برای مبارزه بیشتر شد و این حمله باعث افزایش خشم و تمایل ما به انتقام شد. به همین دلیل است که می‌گوییم شما نمی‌توانید خود را از شکست نجات دهید!

بی‌شک رفقا گلستان و هِرو که صدای حقیقت بودند، روشنگر و هدایتگر خلق و زنان کورد بودند، چراغی خواهند بود که هرگز برای ما نخواهد مرد. آنها جان خود را فدای آزادی خلق کورد کردند و همانند دنیز فرات و نوژیان ارهان و علی روژ در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند.

ما تلاشگران حوزه مطبوعات آزاد در پرتو روشنایی رفیق گلستان و رفیق هِرو زندگی و کار می‌کنیم و سطح مبارزه شهدای قهرمان خود را بزرگتر خواهیم کرد.

ما از این به بعد دشمنی دولت نسل‌کش ترکیه علیه ارزش‌های خلق کورد و انسانیت را با شدت بیشتری افشا خواهیم کرد.

دشمن خلق کورد برای اینکه خلق کورد آزاد نشوند، بارزانی را مانند شبکه‌ای از خائنان گماشته است تا علیه خلق کوردستان، زنان و همه بشریت هر نوع شرارتی انجام دهد.

به همین دلیل ما به عنوان تلاشگران مطبوعات آزاد موانع موجودیت و آزادی کوردها را برملا خواهیم کرد و قطعاً به زندگی آزاد و برابر که هدف شهدای ما بود دست خواهیم یافت.

بر این اساس، گلستان تارا و هِرو بهاالدین را بار دیگر با عشق، احترام و قدردانی یاد می‌کنیم و این قول را تکرار می‌کنیم که یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم و اهدافشان را تا رسیدن به پیروزی دنبال کنیم.»