ی‌رک: دولت فاشیست ترکیه نقاط مسکونی را در پنجوین بمباران کرد

ی‌رک اعلام کرد؛ در حملات اخیر دولت ترکیه به منطقه پنجوین نقاط مسکونی بمباران شده است و از خلق کورد خواست تا علیه این حملات موضع داشته باشند.

مرکز مطبوعات یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی‌رک) درباره حملات ۲۷ دسامبر دولت ترکیه به شهرستان پنجوین در باشور کوردستان اعلام داشت که در این حملات نقاط مسکونی شهروندان باشور کوردستان هدف قرار گرفته است و خسارات زیادی به باغات و مزارع مردم وارد شده است.

ی‌رک همچنین تاکید کرده: «نقاطی که هواپیماهای جنگی و پهبادهای دولت اشغالگر ترکیه بمباران کرده‌اند، محل سکونت شهروندان مدنی است و نیروهای ما از آن نقاط دورند. لازم است خلقمان در هر ۴ بخش کوردستان؛ به‌ویژه در باشور و روژهلات کوردستان و نیز در خارج از کشور در برابر این تجاوزات دولت فاشیست ترکیه به خلقمان موضع بگیرند.»

متن بیانیه ی‌رک بدین صورت است:

«دولت فاشیست ترکیه در پنجوین نقاط مسکونی را بمباران کرد

دولت اشغالگر ترکیه در راستای پروسه‌ی ضدیت با کوردها و با هدف نسل‌کشی خلق کورد و نابودی دستاوردهایش و به‌دلیل شکست نظامیانش در نبرد با گریلاهای آزادیبخش کوردستان در مناطق حفاظتی مدیا، همه معیارها و قوانین جنگی را زیرپا گذاشته و با یورش به روبنا و زیربناهای خلقمان در روژآوا و باشور کوردستان و با هدف‌گرفتن افراد غیرنظامی، درصدد جبران بخشی از شکست‌هایش است. همچنین به‌دلیل حملات جنایتکارانه دولت اشغالگر ترکیه به روژآوای کوردستان در چند روز اخیر؛ شماری غیرنظامی از جمله سینماکار کورد "منصور کریمیان" که از روژهلات کوردستان و با هدف ساخت فیلم مستند از فجایع جنگ در روژآوا و نیز بخشی از دستاوردهای خلقمان به‌آنجا رفته بود، هدف قرار گرفته و شهید شدند.

یعنی دولت ترکیه به‌شکلی بزدلانه، مراکز فرهنگی، آموزشی، خدماتی و مناطق مسکونی شهروندان را به‌طرزی وحشیانه و با سلاح ممنوعه و پهباد بمباران می‌کند و پای‌بند هیچ معیار انسانی نیست و افکار عمومی جهان نیز در برابر این حملات وسیع دولت اشغالگر ترکیه ساکت است. لذا یکبار دیگر این حملات را محکوم نموده و به مقاومت بی‌نظیر خلقمان درود می‌فرستیم.

در همین راستا دیروز ۲۷ دسامبر پهبادهای دولت ترکیه در ساعات ۰۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰ سه بار اطراف روستای کانی‌میران از توابع شهرستان پنجوین را بمباران کردند. نیز در مابین ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۲۰ دقیقه، دو بار حوالی روستای سالیاوا را بمباران کردند. این حملات هیچ تلفات جانی در پی نداشت اما خسارات مادی زیادی به مزارع و باغات اهالی منطقه و طبیعت آنجا وارد آمده است و موجب نگرانی ساکنان منطقه شده است.

مخصوصا نقاطی که توسط هواپیمای جنگی و پهبادهای دولت اشغالگر ترکیه بمباران شده است، محل سکونت افراد غیرنظامی است و نیروهای ما از آن نقاط دورند. لازم است خلقمان در هر ۴ بخش کوردستان؛ به‌ویژه در باشور و روژهلات کوردستان و نیز در خارج از کشور در برابر این تجاوزات دولت فاشیست ترکیه به خلقمان موضع بگیرند.»