آلکان: مانند سما کوچر در مقابل حملات بپا می‌خیزیم

فریده آلکان فرمانده یژاستار طی گفتگویی با رادیو «دنگی ولات» اظهار داشت که مانند سما کوچر در مقابل حملات اشغالگرانه دولت ترک بپا می‌خیزیم.

فریده آلکان فرمانده یژاستار طی گفتگویی با رادیو «دنگی ولات» با ارزیابی وضعیت جنگ موجود در کوردستان اظهار داشت: علت اساسی شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، سیستم سرمایه‌داری و صنعت‌گرایی مفرط بوده است. آلکان خاطرنشان ساخت که نتایج ویروس کرونا بسیار سنگین بوده و در این رابطه افزود: جنبش آزادی خلق کورد در رابطه با ویروس کرونا و ابعاد آن گفتوگو می‌کند که علت شیوع چنین فاجعه‌ای چیست؟

آلکان در این رابطه اظهار داشت که جهان در رابطه با موضوع کرونا صرفا نتایج تکنیکی شیوع این ویروس را مشاهده کرده و تلاش می‌کنند تا مسئولیتهای خود را در این رابطه مخفی کنند. مسئولیت این مصیبت نیروهای حاکم جهانی و صنعت‌گرایی مفرط است. نیروهایی که جهان را مدیریت می‌کنند صرفا منافع خود را می‌بینند و به همین دلیل نابودی طبیعت برای آنان اهمیتی ندارد. موازنه بین بشریت و طبیعت را نیز نادیده گرفته و تلاش دارند تا کنترل جهان را به دست بگیرند.

سیستم کاپیتالیستی با بن‌بست مواجه شده است

آلکان با خاطرنشان ساختن تهدیدات پیش روی جامعه و جهان اظهار داشت: این وضعیت برای بشریت مهلک است. وی خاطرنشان ساخت که نیروهای حاکم و هژمون مسئولیت‌پذیری خود را در این مصیبت نمی‌پذیرند. بلکه واقعیات را وارونه جلوه می‌دهند. اما واقعیت اینست که سیستم کاپیتالیستی با بن‌بست مواجه شده است. جهان نیازمند تغییر سیستم است. رهبری نیز با وضعیت مهلک سلامتی، بهداشت، اکولوژیک و اجتماع اشاره  می‌کند. اگر شیوه مدیریت جهانی تغییر پیدا نکند، باید شاهد مصیبتهای فراوانی بود. در این رابطه رهبری در بسیاری از مواقع هشدارهای لازم را داده‌اند. سرمایه‌داری صرفا درصدد بهره‌وری برآمده است. بشریت در گرداب مهلکی از نابسامانی‌ها قرار گرفته است. اما حاکمان اظهار می‌دارند که وضعیت هشدار را طی کرده‌اند. جهان اکنون در دشواری و مهلکه اقتصادی قرار گرفته است. در ترکیه انسانها محکوم به فقر شده‌اند و سلامتی انسان‌ها نیز نادیده گرفته شده است.

اقتصاد دولت ترک براساس جنگ اداره می‌شود

آلکان با اشاره به تاثیر فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ در جامعه اظهار داشت: اقتصاد جنگی بر کارگران و فقرا فشار وارد می‌کند. دولت ترک به منظور بسط و گسترش جنگ، جان انسانها را به خطر می‌اندازد. در ترکیه شیوع ویروس کرونا در بالاترین سطح خود در جریان است. اما برای فریب انسانها تمام واقعیات را وارونه جلوه داده و از این طریق تلاش می‌کنند تا سیستم را نجات بخشند. فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ از این بیماری برای خود به عنوان فرصت استفاده کرده و تلاش می‌کند تا از آن برای تحکیم حاکمیت خود بهره گیرد.

پیش از شیوع کرونا، دولت ترک هم در لیبی و هم در ادلب دچار تنگنا شده یود. با فرارسیدن بهار اقدامات و نقل و انتقال آنها آغاز شد و تنش‌ها نیز افزایش یافتند. روابط بین ترکیه، روسیه و امریکا دچار تنش شدند و اقتصاد ترکیه در سراشیب قرار گرفت. رژیم آ.ک.پ/ م.ه.پ در سطح جهانی در انزوا قرار گرفت، اما با شیوع ویروس کرونا مشخص شد که همه چیز تغییر پیدا کرده است. به این دلیل دولت ترک از این فرصت به نفع خود بهره‌برداری کرد.

ترکها بدینگونه سیاست می‌کنند. تبهکاران خود را به ادلب و لیبی اعزام می‌کنند، شهرداری‌های کوردستان را غصب می‌کنند، تلاش می‌کنند جنوب کوردستان را به اشغال خود دربیاورند، بر خلقمان در جنوب کوردستان اجحاف می‌کنند، با قوانین جدید تبهکاران را از زندان آزاد می‌کنند. و به گونه آشکار نشان می‌دهند که خود یک دولت تبهکار هستند. لازم است خلقمان از این ذهنیت اطلاع داشته باشد. زیرا دولت ترک تلاش می‌کند تا از این بیماری به نفع خود بهره‌برداری کند. به منظور جلوگیری از بهره‌برداری فاشیسم از این موقعیت باید جامعه و نیروهای آزادیخواه همه در مقابل فاشیسم متحد شده و مبارزه مشترک خود را به پیش ببرند.

دولت ترک از خلق کورد و پ.ک.ک واهمه دارد

آلکان با اشاره به حملات دولت ترک به خلق کورد اظهار داشت: دولت ترک به خوبی می‌داند که پ.ک.ک در نهایت فاشیسم ترک را نابود خواهد کرد، به همین علت از آن واهمه دارد. به همین دلیل است که حملات خود را بر کوردستان ادامه می‌دهد. رژیم فاشیست ترک برای نابودی خلق کورد، ارگنکون را مدلی برای فعالیت خود می‌بیند. آنها می‌دانند که با تقویت جنبش کورد آنها نیز نابود می‌شوند. زیرا از خلق کورد و پ.ک.ک واهمه داشته و به همین علت است که در مخمور، سلیمانیه،  قندیل، روژآوا، جنوب و روژهلات و باکور خلق کورد را مورد حمله قرار می‌دهند. رهبر آپو، خلق و گریلا قدرتمندانه در مقابل این حملات مقاومت می‌کنند.

آلکان با خاطرنشان ساختن سما کوچر که در بازید عملیاتی فدایی را انجام داده بود گفت: نیروهای گریلا مانند سما کوچر عمل می‌کنند. سما کوچر سبک و مدل عملکرد نیروهای گریلا در مرحله کنونی را مشخص کرده‌اند. خلق کورد قدرتمندانه در مقابله با اشغالگری حملات فاشیستی دولت ترک عمل می‌کند. فاشیسم هر اندازه که تلاش کند خود را قدرتمند نیز نشان بدهد، اما ناچار به عقب‌نشینی است. کسانی که خط مشی آزادی کوردستان را باور داشته باشند، به مقاومت و مبارزه ادامه می‌دهند. رفیق سما مرزهای مقاومت و مبارزه را مشخص نموده است.

با گام گذاشتن در مسیر رهبری، ما وارد مرحله‌ای جدید شده‌ایم. عملکرد و پراتیک ما در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سالهای گذشته بیش از پیش موفقیت آمیز خواهد بود. دولت ترک تلاش می‌کند تا اشغالگری خود را گسترش دهد، اما ما گریلاها با تاکتیکهای جدید می‌توانیم تمامی تاکتیک‌ها را خنثی کنیم. در مقابله با اشغالگری، بهترین زمان برای نیروهای گریلا فرا رسیده است. در مقابله با اشغالگری نیروهای گریلا به مقاومتی بی‌نظیر دست می‌زنند. با اراده نیروهای گریلا، امسال به سال خاتمه یافتن فاشیسم منتهی می‌شود. با مقاومت امرالی، خلق کورد، نیروهای گریلا و زندانها، امسال را باید به سالی برای پیروزی تبدیل کرد.