برای راهپیمایی طولانی زینی ورتی فراخوانی منتشر شد

راهپیمایی طولانی زینی ورتی در ۱۶ مه با پشتیبانی ۱۰۵ سازمان مدنی انجام خواهد شد. برای شرکت در این راهپیمایی فراخوانی منتشر شد.

ابتکار عمل جوانان باشور کوردستان به دلیل اختلافات زینی ورتی با شعار "ما برای اتحاد ملی راهپیمایی می‌کنیم"، ۱۶ ماه مه از رانیه به سمت زینی ورتی راهپیمایی خواهند کرد.

هردی احمد مدیر سازمان فیچر، در مورد تنش‌ها در منطقه‌ی زینی ورتی و راهپیمایی طولانی مدت که با پشتیبانی ابتکار عمل جوانان باشور کوردستان در ۱۶ مه آغاز می‌شود. با خبرگزاری ما صحبت کرد.

هردی احمد در مورد تنش‌های زینی ورتی که پس از انتقال نیروهای پ.د.ک به منطقه درست شد، گفت،" وضعیتی خطرناک و غیرقابل قبول است. خلق باشور کوردستان نیز این شرایط را نمی‌پذیرند". وی در مورد توطئه‌های ترکیه نیز گفت، "ما خوب می‌دانیم که هدف دولت اشغالگر ترکیه تصاحب خاک باشور کوردستان است. یکی از از اهدافشان هم این است که اجازه ندهد مبارزات پ.ک.ک در هر چهار بخش کوردستان پخش شود."

"خلق باشور جنگ داخلی را نمی‌پذیرند"

هردی احمد همچنین اعلام کرد، تنش‌ها در زینی ورتی تهدید جنگ داخلی را افزاتش داده است. او گفت، "اما خلق باشور کوردستان اجازه‌ی شعله ور شدن جنگ داخلی را نمی‌دهد. ما ۱۰۵ سازمان مدنی هستیم و اعلام می‌کنیم در این شرایط جنگ داخلی را نمی‌پذیریم و موضع خود را نشان خواهیم داد. باید در مقابل این وضعیت ویژه جوانان و همه‌ی خلق باشور کوردستان موضع خود را کاملا واضح نشان دهند و به فعالیتهای اعتراضی بپردازند.

"ما از راهپیمایی طولانی زینی ورتی پشتیبانی می‌کنیم"

هردی احمد در پایان سخنانش گفت،"ما از راهپیمایی ۱۶ مه حمایت می‌کنیم. پیام و هدف آنها مخالفت با جنگ داخلی است. ما با سازمان‌های مدنی و مردم منطقه گفتگو کردیم. اگر وضعیت خطرناکی ایجاد شود، ما هم سپر انسانی ایجاد می‌کنیم."

مروان مندوح ازدمیر یکی از مقاومتگران اعتصاب غذا نیز در مورد تنش‌های زینی ورتی درخواست کرد که همگی در این راهپیمایی شرکت کنند.

"این راهپیمایی علیه اشغال کوردستان است"

مروان گفت، "در زینی ورتی با پیشاهنگی دولت اشغالگر ترکیه اقدامات اخلالگرانه‌ای در جریان هستند. می‌خواهند اینگونه باشور کوردستان را اشغال کنند. مانع اتحاد ملی کوردها می‌شوند. در مقابل این اعمال اخلالگرانه که در زینی ورتی ادامه دارند، در هر چهار بخش کوردستان، در میان هنرمندان، روشنفکران و همه‌ی خلق کورد حساسیتی درست شده است. برای آنکه این تلاش‌های اخلالگرانه سبب جنگ داخلی نشود، ۱۶ این ماه با پشتیبانی جوانان شهر رانیه راهپیمایی انجام می‌شود و من از همه‌ی جوانان و زنان می‌خواهم در این راهپیمایی شرکت کنند و مانع اشغال کوردستان شوند."