سه حزب چپ باشور کوردستان حملات ترکیه را محکوم کردند

کمیته‌ی مشترک چپ کوردستان که از حزب کمونیست و زحمتکشان و جنبش دمکرات تشکیل می‌شود، بمباران باشور کوردستان را بخشی از سیاستهای جنگ طلبانه‌ی اردوغان دانست و اعلام کرد: باید نیروهای سیاسی با موضع متحد میهنی با آن برخورد کنند.

کمیته‌ی مشترک چپ کوردستان که از احزاب «حزب کمونیست کوردستان»، «حزب زحمتکشان کوردستان» و «جنبش دمکرات خلق کوردستان» تشکیل شده است در بیانیه‌ای حملات دوشنبه شب رژیم ترکیه علیه باشور کوردستان را محکوم کرد و اعلام نمود:"بمباران باشور کوردستان بخشی از سیاست ستیزه‌جویانه و جنگ‌طلبانه‌ی اردوغان است. باید نیروهای سیاسی باشور کوردستان با موضع‌گیری متحد میهنی با آن مواجه شوند و یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که مسئله‌ی مشروع خلق کوردستان در باکور با بمباران شنگال و قندیل و مخمور حل نخواهد شد".

متن بیانیه‌ی کمیته‌ی مشترک چپ کوردستان:

"بمباران باشور کوردستان بخشی از سیاست جنگ طلبانه‌ی اردوغان در خاورمیانه و شمال آفریقا است. شب ۱۴-۱۵ ژوئن یک بار دیگر جنگنده‌های ترکیه به طور وحشیانه‌ای بخشی از مناطق باشور کوردستان را بمباران کردند که شامل شنگال، کوهستان قندیل و کمپ مخمور است. این بمبارانها بخشی از سیاست جنگ‌طلبانه‌ای اردوغان است که فقط محدود به باشور کوردستان نیست بلکه در روژاوا و سوریه نیز به این سیاست وحشیانه‌ی خود ادامه می‌دهد و قصد تغییر دمگرافی منطقه مانند آنچه در عفرین انجام داده است را دارد و غیر از تغییر واحد پول سوری به لیر ترکیه در مناطق اشغال شده اکنون نیز در حال انتقال مزدورانش ‌به لیبی می‌باشد که این امر تهدید امنیت و آرامش منطقه و حتی فرانسه و ایتالیا و یونان و قبرس و مصر و تونس می‌باشد.

بمباران مداوم باشور کوردستان علاوه بر آنکه نقض قوانین بین‌المللی است بلکه بخشی از نقشه‌ی اردوغان و حزبش است که می‌خواهند به عنوان پلیس منطقه شناخته شوند و مانند کارت موثر منطقه‌ای در خاورمیانه علیه جامعه‌ی بین المللی از آن استفاده کنند.

علاوه بر آنکه ضروری می‌دانیم که نیروهای سیاسی باشور کوردستان موضع‌گیری مشترک میهنی علیه تجاوزهای پی در پی ترکیه از خود نشان دهند، معتقدیم اتحادیه‌ی اروپا و سازمان ملل هم باید واکنش مشخصی در مورد تحرکات ترکیه در کل منطقه به ویژه باشور و روژاوای کودستان و سوریه و لیبی نشان دهند و این تهدید آشکار امنیت و آرامش منطقه را محکوم کنند.

کمیته‌ی مشترک چپ کوردستان باز هم تکرار می‌کند که مسئله‌ی مشروع خلق کوردستان در باکور با بمباران شنگال و قندیل و مخمور حل نمی‌شود و این موضوع با مذاکره و دیالوگ قابل حل است."