نیروهای مدافع خلق اسامی چهار گریلای شهید مقاومت خاکورک را منتشر کرد

ه.پ.گ هویت چهار گریلای شهید منطقه خاکورک را منتشر کرد و اعلام نمود:"رفقایمان با روحیه فدایی ملیتان‌های آپویی در برابر حملات اشغالگرانه ایستادگی نموده و به شهادت رسیدند."

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در اطلاعیه‌ای اسامی چهار گریلا را که در حمله هوایی ۵ خرداد (٢۵ مه) ارتش اشغالگر ترک به منطقه هفتانین به شهادت رسیده بودند منتشر کرد.

جزئیات شناسنامه‌ی شهدا به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: هولیا اَدیز

   کد سازمانی: آوارَش تولهلدان

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: نوره - انور

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ مه ٢٠٢٠/ خاکورک


   نام و نام خانوادگی: موسی کاپلان

   کد سازمانی: مروان سپیرتی

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: ودیا – عبدالرحمن

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ مه ٢٠٢٠/ خاکورک


   نام و نام خانوادگی: زینل تکچه

   کد سازمانی: تولهلدان ولات

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: آسیه – تاج‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ مه ٢٠٢٠ / خاکورک


   نام و نام خانوادگی: ماریا نویدی خزایی

   کد سازمانی: ویان آرارت

   محل و سال تولد: ماکو

   نام مادر – نام پدر: نجیبه - اسماعیل

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ مه ٢٠٢٠/ خاکورک

در ادامه اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:"جنبش آزادیخواهی کوردستان نام فداکاری و مبارزه بدون وقفه در سخت‌ترین شرایط است. فرزندان قهرمان خلق کوردستان با قاطعیت مبارزه آزادی را به پیش می‌برند، علیه تهدیدهای اشغالگران جان خویش را به سپر دفاع از خلق مبدل می‌کنند. آنان منبع امید به آینده آزاد خلقمان هستند. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان که با تجدید سازمان شیوه‌ی گریلای مدرنیته دمکراتیک را پی گرفته‌اند گام‌های بزرگی برداشته و هر روز با ادعایی بزرگتری به میدان مبارزه می‌آیند و به حملات فاشیست‌ها پاسخی درخور می‌دهند و داغ تازه‌ای بر سینه دولت فاشیست و استعمارگر ترکیه می‌گذارند.

رفقایمان آوارَش، مروان، تولهلدان و ویان روز ٢۵ ماه مه در حمله هوایی ارتش اغشالگر ترک در حین مبارزه به درجه شهادت رسیدند. آنان در زمان حملات اشغالگرانه ارتش نژادپرست ترک به منطقه خاکورک مقاومت بزرگی را به نمایش گذاشتند. رفقای شهیدمان با روحیه فدایی ملیتان‌های آپویی در برابر حملات اشغالگرانه ایستادگی نموده و به شهادت رسیدند."

ه.پ.گ در ادامه به شرح مبارزات هر چهار شهید پرداخته و یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

ه.پ.گ در پایان مراتب تسلیت خود را به خانواده چهار گریلای شهید و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز داشته و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کوردستان تجدید پیمان کرده است.