ه.پ.گ: قتل غیرنظامیان باشور کوردستان از سوی دولت ترکیه آگاهانه و سیستماتیک است

مرکز اطلاع رسانی ه.پ.گ اعلام کرد، دولت اشغالگر ترکیه به شیوه‌ای سیستماتیک شهروندان غیرنظامی در باشور کوردستان را هدف قرار می‌دهد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد هدف قرار دادن و شهید کردن هم وطنان غیرنظامی در باشور کوردستان توسط جنگنده‌های دولت ترکیه بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

"ارتش اشغالگر ترکیه ۲۶ و ۲۷ این ماه روستای چمشریتکی و کوهستان زیباری در آکری در مرزهای استان دهوک را بمباران کرد. پهبادهای دولت ترکیه به صورت تعمدی شهروندان را بمباران می‌کنند، در این بمباران نیز یک شهروند با نام سید حبیب سیرانی شهید شد و یک شهروند دیگر با نام نزار حاجی شعبان به شدت مجروح شد.

توطئه‌ی دولت ترکیه این است که باشور کوردستان را اشغال کند و با این هدف نیز به شیوه‌ای وحشیانه به هم‌وطنان حمله می‌کند، ارتش اشغالگر ترکیه به صورت تعمدی مناطق غیرنظامیان را بمباران می‌کند، خلق ما در آن مناطق سالهاست در خاک خود زندگی می‌کنند، ارتش اشغالگر ترکیه گریلاهای آزادی را بهانه قرار داده و می‌خواهد به حملاتش مشروعیت ببخشد، هیچ کدام از گریلاهای ما در مناطقی که بمباران شده‌اند، حضور ندارند.

باید بدانند که نیروهای مدافع خلق کوردستان به شیوه ای جدی از ارتش اشغالگران انتقام خواهد گرفت. ما به خانواده  شهروند شهید با نام سید حبیب سیرانی تسلیت میگوییم و امیدواریم شهروند مجروح نیز هر چه زودتر مداوا شود و سلامت خود را بدست آورد".