یگانهای مقاومت شنگال: در مقابل حملات دولت ترک از خلقمان محافظت می‌کنیم

فرماندهی کل ی.ب.ش در بیانیه‌ای اعلام نمود که هدف دولت ترک از حمله به شنگال محروم نمودن جامعه از نیروی دفاعیست، اما آنها مصمم هستند که برای همیشه از جامعه خویش محافظت کنند.

فرماندهی کل نیروهای مقاومت شنگالی (ی.ب.ش) در رابطه با حمله هوایی روز گذشته دولت ترک به شنگال بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

پنج مبارز زخمی شدند

در بیانیه آمده است:"دولت اشغالگر ترکیه در این اواخر با استفاده از هواپیماهای جنگی بدون سرنشین نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش را هدف حمله قرار داده است. در حمله روز گذشته به خانه‌سور ۵ مبارز ما زخمی شدند که حال دو نفر آنان وخیم است."

ی.ب.ش خاطرنشان کرده است که هدف دولت ترک از این حمله محروم نمودن شنگال از سازماندهی و نیروی دفاعی می‌باشد:"این حملات بخشی از جنگ ویژه و روانی است، هدف ایجاد ترس و تفرقه در میان جامعه ماست."

خلقمان در برابر حملات باید سازماندهی خود را مستحکم‌تر کنند

ی.ب.ش می‌افزاید:"خلقمان در برابر این حملات برخلاف خواسته‌های دشمن باید سازماندهی خویش را مستحکم‌تر و نیرومندتر کنند."

بیانیه خاطرنشان کرده است که دولت ترکیه با چنین حملاتی در پی انتقام کشتن البغدادی از جامعه ایزدی است.

"بدیهی است که دولت اشغالگر ترک با این حملات خواستار زنده کردن مرزهای میثاق ملی خویش بوده و این حملات جرقه‌های آغازین این طرح می‌باشند. موصل و کرکوک هم در داخل مرزهای میثاق ملی واقع شده‌اند. دولت عراق نیز در این برهه با آشفتگی روبرو شده است. رژیم ترکیه با استفاده از آشفتگی موجود به حملات دست می‌زند. لازم است خلق‌های عراق بویژه خلق‌های موصل و کرکوک با موضعی مشترک اعتراض شدید خویش نسبت به این حملات را نشان دهند."

ی.ب.ش در بیانیه خویش با تأکید بر پایبندی به دفاع از جامعه تأکید کرده است:"به عنوان ی.ب.ش و ی.ژ.ش در هر شرایطی از خلق و جامعه‌ی خویش دفاع خواهیم کرد. همچنان که در سال ٢٠١۴ وظیفه دفاعی خویش در مقابل حملات تبهکاران داعش را به انجام رساندیم، در مقابل حملات دولت ترک نیز به وظیفه تاریخی خویش عمل کرده و از تمامی خلق‌های منطقه به ویژه خلق خویش محافظت می‌کنیم."